معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان خبر داد

تحقق اهداف فرهنگی‌، علمی و ورزشی با برگزاری المپیاد ورزشی دانشجویان

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان گفت: بزرگترین المپیاد ورزشی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان با اهداف مختلف اجتماعی و فرهنگی و علمی به صورت برنامه‌های منسجم برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش   گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ قنبری معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان در خصوص برگزاری المپیاد ورزشی دانشجویان این دانشگاه گفت: در حال حاضر 65 هزار دانشجو در مقطع کارشناسی و ارشد در اختیار داریم که تلاش بر این است حوزه ارائه خدمات شبانه روزی برای این دانشجویان به بهترین نحو انجام شود که در این راستا اهداف ورزشی از اهمیت بسزایی برخوردار است چرا که دانشجو معلمان وظیفه تربیت دانش‌آموزان را بر عهده خواهند داشت.

وی در ادامه افزود: نخستین المپیاد ورزشی دانشگاه در بازه زمانی دوازدهم تا 26 مرداد ماه با حضور 2500 دانشجو در پردیس الزهرا استان زنجان برگزار می‌گردد.

قنبری در خصوص رشته‌های ورزشی موجود در المپیاد عنوان کرد: رشته‌های در نظر گرفته شده برای برادران، فوتسال، والیبال، تکواندو، کشتی آزاد، دو و میدانی، شنا و تنیس روی میز است. 
رشته‌های در نظر گرفته شده برای خواهران هم فوتسال،‌ والیبال‌، کاراته، تنیس روی میز، دو میدانی و بدمینتون خواهد بود.

شهیدی مدیر کل تربیت بدنی دانشگاه فرهنگیان علت انتخاب این رشته‌ها را استعداد یابی برای حضور در مسابقات دیگر دانست از جمله این مسابقات المپیاد ورزشی است که از سوی وزارت علوم برگزار می شود. همچنین این استعداد یابی می‌تواند برای ارتقاء سطح ملی ورزشی کمک کننده باشد.

وی در خصوص انتخاب میزبان مسابقات هم افزود: در انتخاب این برنامه‌ تلاش‌های بسیاری انجام شده است و پردیس الزهرا به دلیل داشتن امکانات مناسب و استاندارد مورد نظر قرار گیر‌د. 

مدیر کل تربیت بدنی دانشگاه فرهنگیان همچنین خاطر نشان کرد: برگزاری این المپیادها علاوه بر جنبه ورزشی برای دانشجویان ابعاد فرهنگی و تعاملات اجتماعی را هم مورد توجه قرار می دهد. 

در پایان معاون دانشجویی دانشگاه علت اصلی برگزاری را تحقق تحصیل، تهذیب و ورزش دانست و اظهار داشت: در دانشگاه فرهنگیان 50 هزار دانشجو به صورت پیوسته و ناپیوسته مشغول به تحصیل در رشته تربیت بدنی هستند اما این المپیاد فرصتی است تا افراد غیر شاغل در غیر از این رشته‌ها هم به ورزش توجه ویژه‌ای داشته باشند. 

گفتنی است، برای سرپرستان و مربیان هم در این المپیاد برنامه‌ها و کارگاه‌های آموزشی در نظر گرفته شده است. 


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار