فرهنگ استفاده خدمات توانبخشی باید در جامعه آگاه‌سازی شود

خدمات توانبخشی متعددی در کشور ما ارائه می‌شود اما ناآگاهی افراد از ارائه خدمات توانبخشی خیلی از افراد را بعد از ترخیص از بیمارستان‌ها خانه نشین نموده است.

شجاعی نژاد کارشناس ارشد پرستاری توانبخشی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان افزود: ارائه خدمات توانبخشی در کشور ما از وضعیت مطلوبی برخوردار است اما متاسفانه برخی از افراد از خدمات توانبخشی کشور ما اطلاع ندارند. 

وی گفت: گفتار درمانی، کاردرمانی، فیزیوتراپی و ... در سطح نظام سلامت در سطح سوم سلامت هستند و مکمل درمان اولیه هستند که باید آنها را جدی گرفت.

درمان بیماری‌های جامعه امروز در گرو آگاهی از خدمات توانبخشی 

مریم شجاعی نژاد کارشناس ارشد پرستاری توانبخشی در ادامه افزود: سکته‌های مغزی، آمار بالای تصادفات و سالمندی و . . . می‌طلبد که درجامعه امروز بیش از پیش بر نقش توانبخشی بعنوان درمان مکمل واقف باشیم اما این اتفاق در کشور ما نیافتاده است.

وی گفت: رسانه و تمامی نهادهایی که در جلب حداکثری مخاطب گام بر می‌دارند نظیر شهرداری‌ها، وزارت بهداشت و ... باید در آگاه‌سازی مردم در شناخت خدمات توانبخشی گام بردارند تا افراد پس از ترخیص از بیمارستان‌ها با توانمند شدن به آغوش فعالیت‌های اجتماعی بازگردند.


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار