آیت الله صافی پاسخ داد:

دختر نمونه و نخبه از دیدگاه مراجع تقلید کدام است؟

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی نظر خود را در پاسخ به سوالی در خصوص دختر نمونه و نخبه کیست، بیان کردند.

به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، پاسخ آیت الله صافی گلپایگانی به سئوالات مقلدان به شرح زیر است :

سوال: 

احتراماً به استحضار مي‌رساند سال‌هاست كه اول ذيقعده ميلاد با سعادت بانوی كرامت حضرت فاطمه معصومه سلام الله عليها، به عنوان روز دختر ناميده شده است.
در اين روز، ادارات و نهادهاي مختلف كشور با برگزاري همايش‌ها و جشن‌هايي با ملاك‌هايي، دختران جواني را به عنوان دختر نخبه و نمونه مسلمان معرفی می‌كنند و از آن‌ها تقدير به عمل می‌آورند.
سؤال اينجاست كه به نظر اسلام عزيز، دختر نمونه و نخبه كيست؟ آياداشتن شغل و يا مدرك دانشگاهی از ملاك‌های برتری دختران است؟ آيا داشتن حجاب و پوشش از معيارهاي انتخاب دختر نمونه است؟ آيا قهرمانی در رشته‌های ورزشی می‌تواند ملاك صحيحی برای انتخاب دختر نمونه باشد؟ 

پاسخ آیت‌الله صافی:

بسم الله الرحمن الرحيم
عليكم السلام و رحمة الله
بر حسب آنچه از هدايت‌های قرآنی، روايات شريفه، احاديث متواتره و سيره مسلمين خلفاً عن سلف استفاده می‌شود، دختر نمونه دختری است كه به صفات ده‌گانه ارزشی اسلامی كه در سوره احزاب آيه ۳۵ بيان شده آراسته، و حجاب و پوشش كامل اسلامی داشته باشد، و در برنامه‌ها و مسابقاتی كه معرض نظر نامحرمان و بدانديشان قرار می‌گيرد شركت ننمايد و عفّت، كرامت و مقام و منزلت بالايی را كه اسلام برای بانوان شناخته است، حفظ نمايد. والعاقبة للمتقين







انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار