آل‌سعود در سودای تخریب مساجد سبعه مدینه

شیخ صالح الفوزان عضو هیئت علمای بزرگ وهابی و عضو کمیته دائمی افتای عربستان خواستار تخریب مساجد سبعه مدینه شده و آنها را بدعت هایی دانسته که باید مسلمانان از دست آنها خلاص شوند.

به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه المنار لبنان، مساجد سبعه شهر مدینه منوره مساجدی است که با تاریخ جنگ خندق پیوند خورده و تا به امروز نیز یادآور این اتفاق تاریخی صدر اسلام می باشد؛ مساجدی که با نام پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) و یاران ایشان عجین است و همچنان محل رفت و آمد و عبادت زائران کشورهای مختلف اسلامی است و در کنار مسجد قبا، مسجد ذوالقبلتین و مزار حمزه سید الشهدا و آبار علی(ع) از مهم ترین آثار دینی و تاریخی مدینه به شمار می روند و عبارتند از: مسجد الموقع، مسجد الفتح، مسجد سلمان فارسی، مسجد امام علی بن أبی طالب(ع)، مسجد حضرت فاطمه(ع)، مسجد ابوبکر و مسجد عمر بن خطاب.

عبدالله الانصاری محقق عربستانی صاحب کتاب "المساجد السبعه تاریخا و احکاما" در گفتگو با روزنامه الحیاة عربستان ضمن اعتراف به فضیلت این مساجد می گوید: برکت و فضیلت این مساجد به این خاطر است که پیامبر(ص) در این مساجد نماز خوانده است.

این مساجد از سوی دیگر گواه بخشی مهم از تاریخ اسلام و مسلمانان یعنی معرکه خندق هستند که مسلمانان در این جنگ نتوانستند به پیروزی بزرگی دست بیابند.

فقط وهابی ها این مساجد را بدعت می پندارند

در ادامه سیاست های وهابیون عربستان در تخریب آثار اسلامی به ویژه آثار پیامبر و اهل بیت ایشان، شیخ صالح الفوزان عضو هیئت علمای بزرگ وهابی و عضو کمیته دائمی افتای عربستان خواستار تخریب این مساجد شده و آنها را بدعت هایی دانسته که باید مسلمانان از دست آنها خلاص شوند.

وی افزود: این مساجد تازه ساز و بدعت هستند و تخریب آنها واجب است تا مسلمانان از شر آنها خلاص شوند، زیرا این اماکن اصلا مسجد نیستند.

اما چنین فتاوای نادر وهابی که معمولا سایر مسلمانان اعتنایی به آن ندارند، مورد توجه تروریست های داعش و تکفیری های عراق و سوریه و مصر و لیبی واقع شده و باعث شده به تخریب مساجد و قبور صحابه و اولیاء الهی روی بیاورند تا جایی که حتی قبور پیامبران را نیز تخریب کرده اند.

در راستای این فتواهای وهابی، آل سعود نیز برخی از این مساجد را تخریب کرده و مساجد بزرگی در مکان آن بنا کرده اند تا تاریخ غزوه خندق را از اذهان مسلمانان پاک کنند و اکنون به جز تعداد محدودی از این مساجد تاریخی باقی نمانده است.





منبع: خبرگزاری حوزه

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار