آغاز طرح "یاسین در آینه پژوهش، هنر و فضای مجازی" از 29 مرداد

آیین آغاز طرح "یاسین در آینه پژوهش، هنر و فضای مجازی به همراه رونمایی از سه دستاورد كلان رادیو قرآن روز پنجشنبه 29 مرداد، از سوی شبكه رادیویی قرآن برگزار می شود.

به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، بخش ویژه طرح تابستانی "قرآن، كتاب زندگی با محوریت سوره یاسین" كه توسط شبكه رادیویی قرآن در حال برگزاری است، روز پنجشنبه 29 مرداد طی مراسمی با حضور جمع كثیری از فعالان قرآنی و خانواده های یاسینی مخاطب طرح رادیویی قرآن، كتاب زندگی برپا خواهد شد.

در این مراسم كه از ساعت 10 لغایت 12:30 در محل فرهنگسرای اندیشه برگزار خواهد شد، برنامه ویژه رونمایی از سه دستاورد كلان و جدید رادیو قرآن نیز با حضور مسئولان فرهنگی و قرآنی كشور اجرا خواهد شد.

این سه دستاورد قرآنی شامل نرم افزار "صدای تلاوت" (بانك جامع تلاوت قرآن كریم)، نسخه رسمی نرم افزار كاربردی (اپلیكیشن) "صدای قرآن" و همچنین آلبوم صوتی "مهر و ماه" كه شامل قطعات صوتی اناشید در مدح پیامبر اكرم (ص) و مولا علی (ع) با صدای حسن خانچی است.

همچنین در این مراسم كه با همكاری مركز بانوان قرآن پژوه برگزار می‏شود، جمعی از بانوان قرآن پژوه با عنوان "خانواده یاسین" كه ارتباط روزانه با سوره مباركه یاسین در قالب های قرائت، حفظ و تدبر را در دستور كار خود دارند، حضور خواهند داشت.

از دیگر برنامه های این همایش، برنامه تجلیل و اهدای لوح سپاس به 12 برگزیده نخستین جشنواره رسانه های مكتوب و دیجیتال قرآنی كشور (اتقان) است كه توسط اتحادیه تشكلهای قرآنی كشور با مشاركت رادیو قرآن از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری تا پایان ماه مبارك رمضان برگزار شد.

یادآور می شود، نرم افزار جامع صدای تلاوت، نخستین و تنها نرم افزار كاربردی این حوزه در جهان اسلام به شمار می رود كه در طول بیش از پنج سال، با تلاش كارشناسان حوزه تلاوت در رادیو قرآن تاكنون بیش از 20 هزار قطعه تلاوت ارزشمند از قرآن كریم را با صدای 313 قاری قرآن كریم از كشورهای مختلف به صورت كارشناسی و ارزیابی شده در خود جای داده است. از محصولات این نرم افزار هم اكنون در پخش رادیو قرآن و رادیو تلاوت به صورت روزانه بهره برداری می شود.

همچنین نرم افزار كاربردی صدای قرآن نیز پیشتر در نسخه آزمایشی خود قابلیت بهره برداری پیدا كرده بود و در ایام مسابقات سراسری قرآن و نیز مسابقات بین المللی قرآن كریم از طریق تلفن های همراه با سیستم عامل اندروئید مخاطبان را همراهی می كرد و هم اكنون با تلاش كارشناسان حوزه چندرسانه ای و اطلاع رسانی رادیو قرآن، نسخه رسمی آن آماده بهره برداری عموم است.






انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار