نمایده مجلس سوریه در دیدار ولایتی:

ایران برای ملت سوریه "ستون" تلقی می‌شود

نماینده مجلس سوریه گفت: بعد از توافق هسته‌ای با 1+5 مرحله جدیدی آغاز شده است و ما آن را به عنوان دریچه‌ای برای ملت ایران که برای سوریه ستون تلقی می‌شود، می‌دانیم.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، "جمال رابعه" نماینده مجلس سوریه در دیدار با علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک با اشاره به توافق هسته‌ای حاصل شده میان ایران و اعضای گروه 1+5 اظهار داشت: ایران توانست حق هسته‌ای خود را از امپریالیسم آمریکا، شیطان بزرگ بگیرد.

وی ادامه داد: ما اعتقاد داریم که بعد از توافق هسته‌ای با 1+5 مرحله جدیدی آغاز شده است و ما آن را به عنوان دریچه‌ای برای ملت ایران، ملتی که برای سوریه ستون تلقی می‌شود، می‌دانیم.

نماینده مجلس سوریه گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار دولت و ملت سوریه بوده و از آغاز جنگ توانسته مبانی پایداری را برای ملت سوریه فراهم کند.

"رابعه" با بیان اینکه امیدواریم در آینده قدرت ملت سوریه بیش از پیش تقویت شود، افزود: ما اعتقاد فراوانی به حمایت برادران ایرانی از تمامیت ارضی سوریه داریم.

نماینده مجلس سوریه تأکید کرد: امیدوارم طی 5 سال آینده شاهد پیشرفت چشمگیر ملت سوریه باشیم.

بر اساس این گزارش، در ادامه این جلسه "محمد الشیخ علی" رئیس شورای شهر استان حماه سوریه اظهارداشت: همه می‌دانند که نیروهای معارض در سوریه جایی نخواهند داشت و ابزاری در دست مخالفان سوریه و مستکبرین دنیا هستند.

وی افزود: پشتیبانی آمریکا و رژیم صهیونیستی از نیروهای مسلح سازمان‌یافته در سوریه باعث شده جنگ در این کشور به درازا بینجامد اما در صورتی که پشتیبانی آمریکایی‌ها و صهیونیسم جهانی از این نیروها نباشد، ارتش سوریه در عرض چند ماه معارضین را شکست خواهد داد.

رئیس شورای شهر استان حماه سوریه تصریح کرد: باید یک راه حل عملی برای از بین بردن باندهای تروریستی که در پی کشتار مردم و تخریب زیرساختهای سوریه هستند، باشیم البته مردم سوریه می‌دانند که از ابتدای شروع جنگ در این کشور، جمهوری اسلامی ایران چه کمک‌هایی به این کشور کرده و همیشه قدردان این کمک‌ها هستند.

وی افزود: معتقدیم که کمک‌های تسلیحاتی و نظامی به معارضین سوری باید قطع شود تا جنگ در سوریه پایان پذیرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، ولایتی در ادامه این جلسه با اشاره به صحبت‌های "محمد الشیخ علی" اظهار داشت: راه حل‌های سیاسی وقتی گره‌گشا خواهد بود که مردم سوریه تحت فشار جنگ و آتش نظامی نباشند.

ولایتی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از همان زمان شروع تهاجم علیه سوریه، کمک‌های خود را به مردم این شروع کرده و این کمک‌ها را ادامه خواهد داد، ما معتقدیم ابتدا می‌بایست جنگ در سوریه به اتمام برسد و پس از آن راه حل‌های سیاسی در این کشور مطرح شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: ولایتی ، سوریه ، جنگ ، بشار اسد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار