ولایتی در جمع خبرنگاران:

حیات طبیعی، زیست‌محیطی، فرهنگی و سیاسی ما با دریاچه ارومیه مرتبط است

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص گفت: حیات طبیعی، زیست‌محیطی، فرهنگی و سیاسی ما با دریاچه ارومیه مرتبط است.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه دیدار با هیئت سوئیسی که صبح امروز (سه‌شنبه 17 شهریورماه) انجام شد، با حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هیئت سوئیسی برای مشارکت در مطالعه درباره دریاچه ارومیه که در چند سال اخیر سطح آب آن کاهش پیدا کرده، در ایران حضور یافته‌اند.

وی با بیان اینکه اگر این کاهش آب با همین سابقه ادامه یابد، با یک فاجعه زیست‌محیطی در آذربایجان مواجه خواهیم شد، افزود: کارشناسانی از دانشگاه زوریخ در زمینه محیط زیست به ایران آمده‌ و فعالیت‌هایی را در این رابطه انجام داده‌اند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه دریاچه ارومیه محلی است که حیات طبیعی، زیست محیطی، فرهنگی و سیاسی ما با آن مرتبط است، اظهار داشت: یکی از راه‌هایی که این کارشناسان پیشنهادکردند این است که از دریای خزر و خلیج فارس و همچنین دریاچه وان ترکیه به دریاچه ارومیه آب منتقل شود که البته نزدیکترین دریاچه به دریاچه ارومیه دریاچه وان است.

وی خاطرنشان کرد: برخی از متخصصین از ترکیه نیز در این گردهمایی شرکت و آمادگی خود را برای این کار اعلام کردند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: این امر مستلزم این است که مسئولین ما از دو دولت بنشینند و مذاکره کنند که قطعا اگر این کار صورت گیرد، عملی‌ترین راه آن انتقال آب از دریاچه وان است.

ولایتی گفت: امیدواریم که دریاچه هرچه زودتر از حالت فعلی رو به زوال خارج شود و وضعیت قبلی خودش را پیدا کند.

وی در پایان تصریح کرد: مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در حوزه‌های مختلف تحقیقاتی را انجام می‌دهد، در حوزه علم و فناوری محیط زیست نیز اقداماتی صورت گرفته است که یکی از این موضوعات دریاچه ارومیه است که ما نیز به سهم خودمان در این مطالعات شرکت می‌کنیم و امیدواریم به راه‌حل خوبی برسیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار