ولایتی: اروپا برای پذیرش چند صدهزار آواره سوری "قشقرق" راه انداخته‌ است

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اروپایی‌ها برای پذیرش تنها چند صدهزار نفر از آوارگان سوری قشقرق به راه انداخته‌اند.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با هیئت سوری متشکل از نمایندگان مردم سوریه اظهار داشت: تا آنجا که ما اطلاع داریم، جلساتی بین نمایندگان معارضین و دولت سوریه در مسکو برگزار شده که مورد موافقت دولت سوریه نبوده است، البته اگر دولت سوریه با آن موافق باشد ما مخالفتی نداریم و هر طرحی که بشار اسد و دولت سوریه با آن موفق باشد ما هم با آن موافق بوده و از آن حمایت خواهیم کرد.

وی در ادامه افزود: ملت سوریه تاوان مقابله با رژیم صهیونیستی را پس می‌دهد چرا که سوری‌ها در اول خط مقاومت هستند اما در هر صورت، دشمنان سوریه مجبور خواهند بود که استقلال و تمامیت ارضی دولت و ملت این کشور را به رسمیت بشناسند و چاره‌ای جز به رسمیت شناختن دولت سوریه ندارند.

ولایتی با اشاره به آوارگی 10 میلیون سوری تأکید کرد: کشورهای غربی، رژیم صهیونیستی و کشورهای مرتجع منطقه مسئول آوارگی 10 میلیون سوری هستند، این در حالی است که کشورهای اروپایی تنها برای پذیرش چند صدهزار از آن‌ها قشقرق به راه انداخته‌اند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک اضافه کرد: با وجود اینکه دخالت برخی کشورها و دولت‌های منطقه، کشورهای غربی، سوریه را با بی‌ثباتی روبرو کرد اما جمهوری اسلامی ایران همواره از سوریه و از بشار اسد حمایت کرده است.

ولایتی گفت: به نظر من گفت‌وگوهایی که در حال حاضر در مسکو در جریان است، نزدیک‌ترین راه حل به خواسته‌های دولت سوریه خواهد بود اما باز هم ما از تصمیم دولت و ملت سوریه حمایت می‌کنیم.

وی در رابطه با حمایت ایران از مردم یمن نیز گفت: این طور نیست که ما فقط از نظر سیاسی و تبلیغاتی موضوع حمله به یمن را محکوم کنیم، ما هر قدر که بتوانیم به مردم یمن کمک کنیم دریغ نخواهیم کرد و مطمئن هستیم ملت یمن و سوریه در برابر دشمنان پیروز خواهند شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.