آیت الله قائم مقامی عنوان کرد:

کعبه مرکز فرماندهی خداوند بر عالم است

این استاد حوزه با اشاره به فضیلت و نکته معرفتی «دحوالارض» اظهار داشت: دحوالارض نشان‌دهنده آن است که همه حوادث و مناسبات جهان ما متأثر از وقایعی است که در کعبه می‌گذرد.

آیت‌الله سید محمد قائم مقامی، استاد حوزه و دانشگاه در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به آیه 30 سوره النازعات مبنی بر «والارض بعد ذلک دحاحا» گفت:‌دحو  به معنی گسترش است و دحاحا یعنی خداوند زمین را گسترش داد.

وی ادامه داد: زمین در ابتدای خلقت در اثر گازهایی که از سطح آن متساعد میشد برای مدت طولانی شاهد بارش باران بود به طوریکه سطح آن را به طور کامل آب فرا گرفته بود که در مرحله‌ای یک نقطه سر از زیر آب بیرون آورد و به تدریح سایر نقاط خشکی هم بیرون آمد که ما معتقدیم این منطقه از زمین همان زمین کعبه است.

این استاد حوزه با اشاره به فضیلت و نکته معرفتی دحوالارض اظهار داشت: دحوالارض نشان دهنده آن است که همه حوادث و مناسبات جهان ما متأثر از وقایعی است که در کعبه میگذرد.

وی اسرار استکبار جهانی برای کنترل کعبه و حرمین شرفین را نشان‌دهنده آگاهی آنان از کعبه به عنوان مرکز اعمال فرماندهی خداوند بر عالم دانست و افزود: آنها می‌دانند اگر بر مراکز زمین شامل کعبه، کربلا و قدس انسان‌هایی صالح مسلط باشند در نتیجه فرمان خدا همانگونه که می‌خواهد در جهان اعمال می‌شود.

آیت‌الله قائم مقامی ادامه داد: به همین خاطر جریان شیطانی و استکباری قصد دارد با حفظ تسلط خود بر این مناطق مانع صادر شدن انوار و حقایق به سرتاسر جهان شود.

وی تأکید کرد: بحرانها و التهاب‌های جهان به این مسئله بر می‌گردد که دو مرکز آرامش بخش جهان یعنی کعبه و قدس در تسلط قدرت‌های شیطانی و استعماری است.

آیت الله قائم مقامی در پایان خاطرنشان کرد: علاوه بر روز دحوالارض روزهای دیگری از ماه‌های شمسی و قمری از جمله روز نوروز به وقایع مختلف خلقت نسبت داده شده که علاقه‌مندان برای مطالعه بیشتر می‌توانند به کتاب «بحارالانوار» مراجعه کنند.






انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار