ارومیه؛

اصلی ترین وظیفه مجریان انتخابات، عمل به قانون است

معاون سیاسی استاندار در نشست مسئولان دفاتر سیاسی و انتخابات فرمانداریهای استان تاکید کرد: اصلی ترین وظیفه مجریان انتخابات، عمل به مر قانون است.

اصلی ترین وظیفه مجریان انتخابات، عمل به مر قانونبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛علیرضا رادفر در این جلسه که در استانداری برگزار شد، برگزاری چنین جلساتی را در ایجاد و تقویت همزبانی و همدلی برای ایفای ماموریت های دفاتر سیاسی و انتخابات عنوان نمود و گفت: روسا و کارشناسان دفاتر سیاسی و انتخابات نقش های کلیدی و مهم در زمان برگزاری انتخابات دارند و ما به عنوان کارگزاران نظام موظف هستیم طبق چارچوبهای نظام و بر اساس سیاست ها و راهبردهای دولت حرکت و برنامه ریزی کنیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی به پرونده هسته ای کشورمان اشاره نمود و افزود: امروز علی رغم برخی نگاههای منتقد، اکثر کشورها و دولتها به حق هسته ای کشورمان معتقد و معترف هستند.

رادفر ادامه داد: همه کشورها به دنبال منافع ملی خود هستند و ما نیز در این مذاکرات به دنبال منافع خود بودیم و توانستیم به حداکثر منافع خود دست پیدا کنیم و الان دنیا به این نتیجه رسیده که تحریم ها اثرگذار نبوده و اذعان می کنند که چاره ای جز توافق نداشتند و اینها توفیقاتی است که با درایت و رهبری مدبرانه مقام معظم رهبری و اهتمام دولت حاصل شده است.

رئیس ستاد انتخابات استان در ادامه به دو انتخابات پیش رو اشاره و اظهار داشت: ما به عنوان کارگزاران دولت وظیفه داریم بر اساس مر قانون عمل کنیم چرا که عمل به قانون موجب ایجاد اطمینان در بین مردم می شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار بر رصد و گزارش به موقع مسائل و اتفاقات سیاسی و امنیتی در منطقه بخصوص در فضای مجازی تاکید و ادامه داد: بحث انتخابات امروز پررنگ تر است و ما باید به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشیم و روسای دفاتر سیاسی و انتخابات فرمانداریها نیز باید ضمن ارسال گزارشهای به موقع، بیطرفانه آینده انتخابات را تحلیل نمایند.

رادفر با بیان اینکه سیستم جامع انتخابات باید جدی گرفته شود، گفت: کارشناسان و روسای دفاتر سیاسی و انتخابات باید نسبت به مستندسازی فعالیتهای انتخاباتی و مرور قانون انتخابات، برقراری ارتباط مستمر با مسئولین امنیتی و انتظامی منطقه، شناسایی و تشویق تشکل های صنفی و سیاسی برای اخذ مجوز فعالیت و برپایی نشست با اعضای تشکل ها عنایت ویژه ای داشته باشند.

معاون سیاسی در ادامه با بیان اینکه استان از امنیت قابل قبولی برخوردار است، افزود : استان را امنیتی نمی دانیم ولی استان را امن می دانیم چرا که امن نشان دادن استان باعث جذب سرمایه گذار و سرمایه گذاری در استان می شود و در حال حاضر این امنیت در استان حاکم است.

مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری در ادامه این جلسه به دو وظیفه اساسی دولت تدبیر و امید که انجام مذاکرات هسته ای و برگزاری دو انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی است اشاره نمود و گفت: مذاکرات هسته ای هم به نوعی جنگ تحمیلی دیگری بر علیه کشورمان بود که استکبار جهانی آن را بر ما تحمیل کردند که در سایه عنایت الهی و رهبری قاطع مقام معظم رهبری و تدبیر و اهتمام دولت دکتر روحانی موفق شدیم این مذاکرات را به انجام برسانیم.

وی برگزاری انتخابات را دومین وظیفه مهم دولت در سال جاری عنوان نمود و اظهار داشت برای عمل به این وظیفه باید 4 اصل اساسی شامل زمینه سازی برای حضور گسترده مردم، اصل بی طرفی، اصل امانت داری و اصل قانون مداری رعایت شود.

مصطفوی به راه اندازی سیستم جامع انتخابات اشاره نمود و ادامه داد: این سیستم برای ارسال به موقع گزارشات، رصد و مستندسازی تخلفات احتمالی و آسیب شناسی انتخابات گذشته برای برگزاری انتخابات خوب و سالم راه اندازی شده است.

مدیرکل فرهنگی اجتماعی استانداری آذربایجان غربی در ادامه این جلسه به مهمترین سیاست و برنامه های این دفتر اشاره نمود و گفت: بر اساس سنجش سرمایه های اجتماعی که از سال 82 مورد ارزیابی قرار گرفته نشان دهنده این است که تا چه میزان از نظر اجتماعی آسیب پذیرهستیم و در نظر داریم تا با کارآمدسازی نظام اداری استان این سرمایه های اجتماعی را تقویت نماییم تا اعتماد و رضایتمندی مردم را جلب کنیم.

وی به تشکیل و فعالیت کارگروه اجتماعی و فرهنگی، کمیسیون ارتقا امنیت اجتماعی، کارگروه سلامت و امنیت غذایی و بهداشتی عمومی و کارگروه سازمانهای مردم نهاد در آستانه انتخابات اشاره و اظهار امیدواری کرد با پیگیری و عملی شدن مصوبات این کارگروهها شاهد حضور گسترده مردم در انتخابات باشیم.

صوفی زاده مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات استانداری نیز در این جلسه اظهار کرد: از 25 فرآیند موجود در برگزاری انتخابات 24 فرآیند بصورت الکترونیکی برگزار می شود.

وی افزود: در نظر داریم با شناسایی نقاط کور و برطرف نمودن مسائل و مشکلات تلاش نماییم تا در روز انتخابات مشکلی در زمینه مسائل مربوط به سیستم جامع انتخابات پیش نیاید.

رمضانی معاون دفتر سیاسی و انتخابات استانداری نیز در این جلسه به مسائل و موارد امنیتی مرتبط با روابط خارجی در نقاط مرزی اشاره نمود و گفت: ضروری است در خصوص مسائل و روابط با مسئولین کشورهای خارجی هماهنگی های لازم بوجود آید.

در ادامه این جلسه روسای دفاتر سیاسی و انتخابات فرمانداریها به بیان مسائل و مشکلات منطقه خود پرداختند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.