پیاده‌روی فرهنگی در دل بزرگترین دریاچه مرکزی پایتخت

ایجاد فضاهایی با دسترسی مناسب برای افراد کم‌توان و فضای پارکینگی کافی لازمه ایجاد فضاهای تفریحی و تفرجگاه‌هاست.

حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اوقات فراغت از مهمترین دغدغه‌های بشر امروز است، ایجاد فضای مفرح و خانوادگی با هدف همدلی و صمیمت به آرامش فردی و افزایش بازدهی شغلی جامعه کمک می‌کند، پارک‌ها و مراکز فرهنگی که افراد بتوانند با هزینه مناسب اوقات فراغت خود را سپری کنند از جمله فضاهایی است که می‌تواند کارکرد مطلوبی داشته باشد، برگزاری جشنواره‌ها و برنامه‌های تفریحی مناسب برای کودکان و خانواده‌ها در جذب بیشتر مخاطبین به این مکان‌ها  کمک شایانی می‌کند.

قرارگیری پهنه شرقی اراضی عباس‌آباد در کنار مراکز تفرجگاهی و فرهنگی متعدد نظیر پارک طالقانی، باغ موزه دفاع مقدس، کتابخانه ملی، باغ هنر، باغ نمایش و ... در کنار پل طبیعت و گنبد مینا پتانسیل زیادی برای تبدیل‌شدن به قطب فرهنگ و هنر پایتخت را دارد.

پیاده‌روی فرهنگی در دل بزرگترین دریاچه مرکزی پایتخت

در نیمه اول سال جاری پل طبیعت و گنبد مینا مرکز حضور بازدیدکنندگان داخلی و خارجی زیادی بود و این منطقه را به محیطی برای گذران اوقات و همدلی خانواده‌ها تبدیل کرد و در شب‌های ماه رمضان نیز برنامه‌هایی با مضامین فرهنگی مذهبی به شور و نشاط این فضا افزود، لذا برای تکمیل این منطقه فرهنگی هنری بزرگترین دریاچه مرکزی شهر تهران به نام دریاچه باغ هنر در حال اجراست و پیاده‌روی باغ هنر از میان این دریاچه گذشته و آن را به دو پهنه تبدیل کرده است.

پیاده‌روی فرهنگی در دل بزرگترین دریاچه مرکزی پایتخت

باغ هنر پس از تکمیل گذرها، محوطه‌ها، مسیرهای دسترسی، زیرساخت‌ها و تکمیل نهایی پروژه به مرحله بهره‌برداری می‌رسد.

شهر تهران و به طور خاص برخی از مراکز تفریحی و پارک‌ها با مشکلی به نام پارکینگ وسایل نقلیه و شرایط نامناسب عبور افراد معلول و کم‌توان مواجه هستند، افراد کم‌توان در سطح یک جامعه شامل کودکان و سالخوردگان، بیماران و معلولین هستند که درصد بالایی را به خود اختصاص می‌دهند، امکان‌سنجی منطقه برای دسترسی سطح وسیعی از جامعه از جمله شرایط مطلوبیت یک منطقه و عدالت اجتماعی است  لذا مراکز تفریحی و فرهنگی اگر در اولین مراحل طراحی به این مسائل توجه کنند امکان استفاده افراد کم‌توان نیز فراهم شده و در پی آن کیفیت روانی جامعه نیز افزایش‌یافته و بازدهی افراد بالا خواهد رفت.



یادداشت: سارا تمیزکار



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ملک دره التاج
۲۲:۴۰ ۱۹ شهريور ۱۳۹۴
خیلی عالی اینجا که برای همه ی افراد بخصوص کسانی که کم توان و معلول هستند امیدوارم بتوانم برم وببینم
Iran (Islamic Republic of)
امير
۲۰:۳۷ ۱۹ شهريور ۱۳۹۴
يه تور گردشگري معلولين در سطح شهر تهران بزاريد به عمق مشكلات ما پي ميبريد
Iran (Islamic Republic of)
بنفشه
۱۵:۴۹ ۱۹ شهريور ۱۳۹۴
در طراحي پارك ها هر چقدر هم سنجيده عمل بشه اخر سر يه پله اي چيزي ميزارن كه يكي مثل من نتونه بره ، من كه عادت كردم يا رمپهاشون شبيه سرسره ساخته ميشه كه عملا فقط اسمش شيب معلوله نه كاركردش
آخرین اخبار