اروپا سرگردان میان بحران مالی و بحران مهاجران

سران کشورهای اروپایی هنوز بحران مالی یونان را حل نکرده بودند که گرفتار معضل جدیدی با نام بحران مهاجران شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ کشورهای اروپایی وارد ششمین سال رکود مالی شده‌اند و ناتوانی یونان در بازپرداخت بدهی‌هایش و احتمال خروج این کشور از اتحادیه اروپا بر مشکلات موجود در حوزه یورو دامن زده است. سران کشورهای توسعه یافته اروپایی هنوز به طور کامل از نگرانی بحران مالی یونان فارغ نشده بودند که با مشکل جدیدی در زمینه سیل پناهجویان به اتحادیه اروپا مواجه شدند.

مقامات اروپایی برای مهار بحران مالی و کمک به اقتصاد کشورهای آسیب‌پذیر در این اتحادیه جلسات و کنفرانس‌های متعددی برگزار کردند. در اجلاس 5 نهاد مالی بزرگ اتحادیه اروپا که ژوئن (اواخر خرداد) برگزار شد، شرکت‌کنندگان بر اصلاح نظام بانکاری طی 2 سال آینده، ادغام سرمایه‌ها و همکاری بیشتر در بازارهای انرژی و دیجیتال، ایجاد بستر مناسب برای رقابت سرمایه‌گذاری و مقابله با عوامل برهم‌زننده تعادل اقتصاد کلان بر مبنای پیمان اتحادیه اروپا تاکید کردند.

هنوز هیچکدام از این طرح‌ها در واقعیت به مرحله اجرا گذاشته نشده‌اند که مشکل جدیدی گریبان کشورهای اروپایی را گرفت. کشورهای اروپایی این روزها به شکل بی‌سابقه‌ای درگیر بحران مهاجران و پناهجویان شده‌اند. تعدادی از کشورها مانند آلمان و فرانسه حاضر به پذیرش پناهجویان شدند، حال آنکه برخی دیگر کاملا مخالف این امر هستند و نسبت به عواقب پذیرش گسترده این گروه از مهاجران هشدار می‌دهند.

وزرای دارایی اتحادیه اروپا به تازگی از کمیسیون اروپا خواسته‌اند تا پیامدهای مالی بحران مهاجرت را برای بودجه هر کدام از کشورهای عضو این اتحادیه و در کل اتحادیه بررسی کند.
"پی یر گرامگنا،" وزیر دارایی لوکزامبورگ در این باره گفت: ما از کمیسیون اروپا خواسته‌ایم تا برآوردهای مالی و اقتصادی در مورد تاثیرات بحران مهاجرت بر اقتصاد اتحادیه اروپا و کشورهای عضو این اتحادیه را ارائه کند.

"ژان کلود یونکر،" رئیس کمیسیون اروپا، اخیرا گفت حدود 500 هزار نفر از ابتدای سال 2015 وارد اروپا شده‌اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار