شمار پناهجویان در مجارستان رکورد زد

تعداد پناهجویانی که خود را از طریق صربستان به مجارستان رسانده‌اند از مرز 4 هزار نفر گذشت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی‌بی‌سی؛ کشورهای اروپایی با بحران مهاجرانی روبرو شده است که از ترس داعش و برای حفظ جان به قاره سبز هجوم آورده‌اند. اغلب این پناهجویان از سوریه به اروپا عزیمت می‌کنند و تلاش می‌کنند با گذشتن از صربستان و مجارستان خود را به کشورهای اروپای مرکزی برسانند.

مقامات مجارستان اعلام کردند بیش از 4 هزار پناهجو از طریق صربستان خود را به این کشور رسانده‌اند. مجارستان به دلیل سیاست‌های مهاجرپذیری اغلب مورد انتقاد دیگر کشورهای اروپایی قرار دارد؛ اما این بار خود با مشکل اساسی در این باره روبرو شده است. طبق آمارهای رسمی، از ابتدای سال میلادی جاری 175 هزار مهاجر وارد مجارستان شده است.

"ویکتور اوربان،" نخست وزیر مجارستان، با توجه به افزایش بی‌سابقه شمار مهاجران در این کشور اطمینان داد قوانین سختگیرانه‌ای برای جلوگیری از مهاجران به این کشور وضع می‌کند و هر پناهجویی که غیر‌قانونی به مجارستان وارد شود، بازداشت خواهد شد. مقامات مجارستان در حال اتمام پروژه ساخت دیواری در مرز با صربستان هستند. این دیوار به ارتفاع 4 متر مانع از عبور و مرور غیر‌قانونی مهاجران میان دو کشور خواهد شد.

بیش از 4 هزار نظامی مجارستان برای متوقف کردن ورود پناهجویان به این کشور با پلیس بسیج شده‌اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار