انفجار یک بمب در سالن استاد مشایخی

نمایش «دور دنیا در هشتاد روز» از بمبی در حال انفجار و نابودی زمین می‌گوید.

نعیم صالحی کارگردان نمایش «دور دنیا در هشتاد ر‌وز» در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیرامون این اثر گفت: داستان دو‌نفریست که بصورت اتفاقی در یک پارک به هم برخورد می کنند و متوجه کیفی می‌شوند که حاوی بمب است و اگر آن را خنثی نکنند کل زمین نابود و از بین می‌رود.

وی در خصوص شیوه‌ی اجرایی نمایش بیان کرد: اثر فضایی کمدی و فانتزی  دارد که علاوه بر دیالوگ برای فضا‌سازی آن از زبان بدن استفاده شده تا مخاطب راحت‌تر در حال و هوای نمایش قرار بگیرد.

صالحی درباره‌ی انتخاب نمایش مطرح کرد: نوع نوشته‌های آقای تهرانی به گونه‌ای است که به کارگردان اجازه ی فضا‌سازی می‌دهد و به نوعی دست آدم را باز می‌گذارد.

وی در این راستا افزود: داستانی است که به معضلات اجتماعی می‌پردازد و آن بمب نشان از اتفاقاتی است که اگر سر وسامان داده نشود منفجر به منفجر شدن آن و نابودی زمین می‌شود.

صالحی در رابطه با نابسامانی وضعیت سالن‌ها در مازندران اظهار داشت: متأسفانه سالن نمایشی که مختص اجرای نمایش‌باشد نداریم و فقط یک سالن چند منظور‌ه در این زمینه وجود دارد.

وی با بیان اینکه از طرف شهرستان خودمان ماز‌ندران هیچ حمایتی نمی‌شویم، گفت: آنقدر حمایت‌ها محدود است که می‌توان گفت: هیچ حمایتی نمی‌شویم و گروه‌ها برای دیده شدن و فعالیت در این عرصه مجبورند به پایتخت بیایند که مشکلات خاص خودش را دارد.

گفتنی است؛ نمایش «دور دنیا در هشتاد روز» به کارگردانی نعیم صالحی و با همین گروه سال 90 در جشنواره بین المللی دانشجویی در سالن مولوی روی صحنه رفت و در حال حاضر از 29 شهریور الی 16 مهرماه در سالن استاد مشایخی ساعت 19:00 روی صفحه می‌رود.

از عوامل این اثر می‌توان به:

بازیگران: نعیم صالحی، محمد حسین معتمدی، منصور خاک ری

مشاوره و کارگردان و طراح نور: فراز فلاح نژاد

نویسنده: جلال تهرانی

دستیار کارگردان: محمد حسین معتمدی‌، علی ذوالنی 

موسیقی خشایار پارسا اشاره کرد.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار