پیام دکتر محمود صلاحی؛

هنر تجلی روح بشر و اسباب تعالی انسان

هنر تجلی روح بشر و اسباب تعالی انسان به عنوان اشرف مخلوقات است.

به گزارش حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیام دکتر محمود صلاحی رئیس هیأت مدیره و رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران به چهارمین جشنواره تئاتر شهر:

هنر تجلی روح بشر و اسباب تعالی انسان به عنوان اشرف مخلوقات است. جوامع انسانی برای پایندگی و حفظ ارزشهای اصیل خود به هنر نیازمند و برای اعتلای فرهنگ و توسعه اجتماعی به آن وابسته خواهند بود. تئاتر به عنوان یک هنر با اصالت، رابطۀ ژرفی با جامعه دارد. به عبارتی تئاتر در جامعه زندگی می‌کند، به پویایی می‌رسد و به شاخص کنشهای رفتاری و فلسفۀ زندگی آدمهایش تبدیل می‌شود. هنر نمایش وسیلهای مطمئن برای آموزش، تحکیم، تثبیت و رشد مبانی اخلاقی، اجتماعی و شهروندی است که در تعامل با هنجارها و ساختارهای جمعی و با کارکردی عمیق بر مناسبات زندگی بشری سایه می‌اندازد. 

«چهارمین جشنواره تئاتر شهر» فرصتی است که جوانان هنرمند به عنوان آینده‌سازان میهن اسلامی هنر تئاتر را با خلاقیت همراه ساخته و با توجه به مضامین والا آن را به تجلی مفاهیم جهانشمول و هستی‌بخش تبدیل کنند. در شرایط هجمه فرهنگی به نظام جمهوری اسلامی ایران، هنر تئاتر می‌تواند همچون چراغی روشن بیانگر حقیقتی باشدکه در جهت تعالی ارزشها و توانمندی مردمان این سرزمین حرکت کند. 

اینجانب برگزاری «چهارمین جشنواره تئاتر شهر» که به همت معاونت هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار می‌شود را ارج نهاده و امیدوارم که این تلاش‌ها با استعانت از پروردگار متعال و با اتکا بر سرمایه نظام پربرکت و انقلابی به فردایی بهتر و شایستهتر برای هنر میهن اسلامی عزیزمان بدل شود.

برای همه هنرمندان عزیز کشورمان آرزوی سلامتی و سعادت و توفیق روز افزون دارم.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار