تلاش اوباما برای پرداخت 150 میلیارد دلار/ رفع تحریم ها کلید خورد

اوباما با بسیج کردن وزارت امور خارجه و خزانه داری آمریکا و دیگر سازمان های آمریکایی در صدد است تا زمینه را برای رفع تحریم های ایران فراهم آورد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، نشریه انگلیسی کریستین تودی (christiantoday) نوشت: رئیس جمهور آمریکا، برنامه دارد تا تمامی برنامه های خود را عملی کند و حتی بحث برانگیز ترین موضوع یعنی آزاد سازی 150 میلیارد دلار از دارایی های بلوکه شده ایران، را نیز انجام دهد. بعد از شکست سنای آمریکا برای متوقف کردن توافق هسته ای، اوباما عزم خود را در این رابطه حتی بیشتر نیز کرده است.
 
این نشریه نوشت: منتقدان نگران این هستند که با دستیابی به دارایی های بلوکه شده خود، به فعالیت های ایذایی خود شدت بخشد اما این در حالی است که جان کری با تعیین سفیر آمریکا در بهستان آقای "استفان مول" به عنوان هماهنگ کننده توافق هسته ای به دنبال سرعت بخشیدن به انجام التزامات این توافق است و اکنون یکی از مهمترین مسائل موضوع دارایی های بلوکه ایران در خارج از کشور است که ظاهرا اوباما به شدت به دنبال پرداخت این 150 میلیارد دلار به ایران است.
 
 
 
این نشریه افزود: این در حالی است که رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نیز اعلام کرده است که درصدد انجام قوانین قانونی برای متوقف کردن توافق هسته ای هستند و در حال بررسی قوانین می باشند. نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل نیز که اصلی ترین منتقدان این توافق است، به شدت این توافق را بد ارزیابی کرده است و اعلام کرده است که ایران با انجام توافق، همچنان دشمن آمریکاست.
 
 
کریستین تودی در پایان نوشت: هرچند که اوباما رفع تحریم های ایران را منوط به تایید آژانس بین المللی هسته ای دانسته است، اما برخی از کشور های اروپایی در صدد رفع واردات نفت ایران هستند. اوباما نیز با بسیج کردن وزارت امور خارجه و خزانه داری آمریکا و دیگر سازمان های آمریکایی در صدد است تا زمینه را برای رفع تحریم های ایران فراهم آورد.

تلاش اوباما برای پرداخت 150 میلیارد دلار/ رفع تحریم ها کلید خورد


منبع:جام نیوز
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.