نویسندگی در حوزه جنگ آرامش‌بخش است

نویسندگی در حوزه دفاع مقدس و جنگ آرامش خاصی به نویسنده داده و سبب افزایش برکت زندگی می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ یکی از ارزش‌های متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هفته دفاع مقدس است و این دوران یادمان دوران ایثار و از خودگذشتگی مردانی است، که به دنیا پشت کرده تا در تاریخ این کشور ماندگار شوند.

رزمندگان همه خصلت‌های خوب و انسانی را در هم آمیخته و در جبهه‌های جنگ حق علیه باطل در معرض ظهور گذاشتند و با تمام توان در مقابل کشورهای زورگوی دنیا ایستادگی کردند.

ایمان رزمندگان به خدای متعال و توسل به اهل بیت و همچنین تاثیرپذیری از قیام عاشورای امام حسین (ع) سبب ثبت کار بالای آن‌ها و سربلندی در آزمون الهی بود.

یحیی کمالی‌پور نویسنده حوزه دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به نویسندگی در حوزه دفاع مقدس اَظهار داشت: من از 13 سالگی در شریط جنگ تحمیلی حضور داشته و شکل‌گیری شخصیت برونی و درونی‌ام با دفاع مقدس بود و همچنین خودم را عضوی از این دریای پرخروش  و عظیم می‌دانم.

وی بیان کرد: من زندگی‌ام متاثر از هشت سال دفاع مقدس بوده و در همین فضا به سن تکلیف رسیده‌ام و همچنین به همین خاطر علاقه‌مند به نویسندگی در حوزه جنگ و دفاع مقدس شدم.

کمالی‌پور افزود: من اولین بار  در مبحث دفاع مقدس در سال 72 ناشی از تاثیرات و فضای بعد از دوران اسارت شعری سرودم که در آن زمان در مجله جوان منتشر شد.

وی اظهار داشت: اولین کار نویسندگی در حوزه دفاع مقدس در سال 69 بعد از آزادی از اسارت شروع کردم و نوشتن کتاب «سلول سرد»  در سال 72 به اتمام رسید.

این نویسنده با بیان اینکه نوشتن در حوزه دفاع مقدس حس خوبی دارد، تصریح کرد: نویسندگی در حوزه جنگ شور و حال خاصی دارد به طوری که کار کردن در این زمینه به نویسنده آرامش خاصی می‌دهد.

کمالی‌پور تاکید کرد: اگر قرار باشد که من زندگی‌نامه شهدا را بنویسم من به زندگی‌نامه شهدای دوران اسارت که غسل و کفن نداشته می‌پردازم.

وی در پایان یادآور شد: من شخصا از واقعه عاشورا و قیام امام حسین (ع) درس گرفتم و سعی می‌کنم مثل یاران باوفای حضرت سید‌الشهدا عمل کنم.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.