بیشترین تیراژ کتاب را حوزه دفاع مقدس به خود اختصاص داده است

بیشترین تیراژ کتاب را در میان کتاب‌های حوزه دفاع مقدس می‌توان مشاهده کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اختتامیه سومین دوره کتاب «روشنا» عصر امروز با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین علی شیرازی نماینده ولی فقیه در نیروی سپاه قدس، صادق کرمیار نویسنده کتاب «نامیرا» و تنی چند از مسئولان برگزاری جشنواره و شرکت کنندگان برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین علی شیرازی نماینده ولی فقیه در نیروی سپاه قدس با اشاره به اینکه میزان کتابخوانی در کشور اندک است، اظهار داشت: هر چند جرقه‌های مهمی در زمینه کتابخوانی در ایران زده شده است اما همچنان این مسئله در کشورمان کم رونق است. برخی کشورهای اروپایی تیراژ یک میلیونی کتاب را تجربه می‌کنند. در کشور ما در حوزه دفاع مقدس تیراژ کتاب‌های ما نسبت به سایر حوزه‌ها بیشتر است.

وی افزود: تیراژ‌ کتاب‌های حوزه دفاع مقدس ما نیز حداکثر به 500 هزار جلد می‌رسد. هر چند مسابقاتی در حوزه کتابخوانی شکل گرفته که کتاب با قیمت کمتری در اختیار شرکت کنندگان در مسابقه قرار می‌دهد و این مسئله در افزایش رشد کتابخوانی تاثیر می‌گذارد.

وی تصریح کرد: امروزه در دانشگاه‌، دبیرستان و مدارس ما باید کارهایی را برای رفع میزان اندک کتابخوانی در کشور انجام دهند. اگر این مقوله در جامعه تنظیم شود بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد.

در ادامه مراسم امیر نیکبخت جانشین بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس در خصوص نقش این نهاد در حوزه آثار دفاع مقدس بیان کرد: دفاع مقدس به صورت دو واحد جدا‌گانه در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود و انتخاب آن توسط دانشجویان اختیاری است.

در ادامه مراسم مسعود پیرمرادیان مدیر نشر معارف با اشاره به جشنواره کتاب «روشنا» اظهار کرد: در جشنواره کتاب «روشنا»، کتاب خط امام به عنوان کتابی برای مسابقه کتابخوانی انتخاب شده بود و پس از آن به کتاب سبک زندگی پرداختیم. بیست کتاب تولید شده در حوزه سبک زندگی حدود دویست هزار جلد به صورت قطعی و توسط بخش‌های مختلف سازمانی مردمی و دانشگاهی خریداری شد. تا کنون 45 هزار آزمون از این کتاب‌ها برگزار شده است و حدود 11 هزار نفر در این پروسه شرکت کرده‌اند.

در ادامه مراسم با حضور صادق کرمیار از کتاب «نامیرا» به عنوان کتاب انتخاب شده برای دور بعدی جشنواره روشنا رونمایی شد. 

پس از این رونمایی صادق کرمیار نویسنده کتاب با اشاره به تاثیر شیوه بیان و سبک نویسنده در بیان یک واقعه تاریخی اظهار کرد: آنچه سبب ماندگاری واقعه عاشورا شد، ماندگاری در قالب ادبی و هنری بود. این مسئله را می‌توان در خطبه حضرت زینب مشاهده کرد. مهمترین مساله برای نویسندگان وقایع تاریخی حمایت مسئولان از آنها است. هنگامی که نویسنده‌ای به ثبت وقایع دینی اقدام می‌کند، برخی مسئولان نگاهی سطحی به این مسئله دارند و اولین واکنش به این افراد این است که موضوع آن‌ها را تکراری می‌دانند. این مسئله در حالی است که در کشورهای آمریکا و انگلیس به شخصیت خیالی خود مانند سیندرلا اهمیت زیادی می‌دهند.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار