ادبیات در هفته‌ای که گذشت؛

«عطر شوق و وصال» در فضای ادبیات آکنده شد

رونمایی از کتاب «عطر شوق و وصال» در هفته گذشته با گلایه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از حج امسال همراه بود.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در هفته گذشته معاونت پژوهشی و آموزشی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی میزبان فارسی آموزان از کشور‌های تونس و قطر بود. فارسی آموزان این کشور‌ها در ادامه حضور خود در ایران و برنامه‌های آموزشی و گردشگری با معاونت این نهاد دیدار کردند.

جشنواره کتاب روشنا نیز در این هفته به خط پایان خود رسید. و مراسم اختتامیه آن برگزار شد. علی شیرازی، نماینده ولی فقیه در نیروی سپاه قدس در اختتامیه این جشنواره بیان کرد: بیشترین تیراژ کتاب را حوزه دفاع مقدس به خود اختصاص داده است. در حالی این هفته را پشت سرگذاشتیم که مراسم بزرگداشت عبدالحسین حائری، رئیس سابق کتابخانه و موزه مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی به مناسبت چهارمین روز درگذشت وی برگزار شد. در این مراسم حجةالاسلام و المسلمین محمد حسن ابوترابی فرد، نائب رئیس سازمان مجلس شورای اسلامی حائری را فردی دارای روحی خستگی‌ناپذیر در پژوهش معرفی کرد.

در این بیان خبر‌هایی از دوره‌های دانش افزایی استادان زبان فارسی در ترکیه به گوش می‌رسید. این دوره‌ها با همکاری بنیاد سعدی و در شهر آنکارا برگزار شد.

اما در این هفته همایشی به مناسبت بزرگداشت مولانا در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد. در این مراسم حسین علیزاده، خواننده‌ای که اشعار مولانا را خوانده بود، خود را بی‌نیاز از دریافت مدال شوالیه دانست.

مراسم رونمایی از کتاب «عطر شوق وصال» نیز در همین هفته با حضور «علی جنتی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد. 

در این مراسم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: حج امسال نشان دهنده عمق بی‌کفایتی آل سعود است.

اما برگزیدگان جایزه سپیدار نیز با حضور معصومه ابتکار، رئیس سازمان محیط زیست معرفی شدند. ابتکار از لزوم گنجاندن محیط زیست در کتب درسی سخن گفت و بیان کرد: این تفاهم‌نامه‌ای است که با آموزش و پرورش برنامه‌ریزی شده است.

نشست خبری محمد رضا مجیدی، رئیس کتابخانه و موزه مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی در این هفته برگزار شد وی در این نشست خبری از تشکیل مجمع حافظان و پاسداران میراث مکتوب خبر داد. این مجمع با هدف فرهنگسرای و تشویق افراد به حفظ آثار ملی و فرهنگی تشکیل خواهد شد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار