در شورای ساماندهی کودکان خیابانی چه می‌گذرد؟

شورای ساماندهی کودکان خیابانی با همکاری برخی از دستگاه‌های دولتی برگزار می‌شود.

در شورای ساماندهی کودکان خیابانی چه می‌گذرد؟به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، این روزها با گشتی در سطح شهر بدون اندکی جستجو با کودکان مواجه می‌شویم که برای ادامه‌ی بقای خود مجبور هستند در خیابان‌ها کار و زندگی کنند کودکانی که بدون داشتن کمترین امکانات و با بیشترین رنج و اندوه صبح خود را در سطح شهر و در کنار افرادی ناشناس شب می‌کنند.

این کودکان از نظر سنی، طیف گسترده‌ای از کودک چند ماهه تا افراد زیر 18 سال را تشکیل می‌دهند، کودکانی که  به خیابان گردی همراه با گدایی و یا دستفروشی مشغول هستند و گاها از سر بی کسی و نبود نظارت کافی بر نحوه‌ی زندگی و سرانجام آن‌ها، نصیب گرگ‌های خیابان و باند‌هایی  می‌شوند که به طور قطع مورد سوء استفاده قرار می‌گیرند.

**تشکیل شورای ساماندهی کودکان خیابانی

 در سال 92 شورای ساماندهی کودکان خیابانی به منظور هماهنگی و همکاری هرچه‌ بیشتر بین دستگاه‌ها و نهادهای ذی ربط تشکیل شد و اکنون در سال 94 سومین جلسه این شورا برگزار می‌شود.

 روزبه کردونی مدیر کل دفتر امور آسیب‌های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص برگزاری سومین جلسه این شورا می‌گوید: شورای ساماندهی کودکان خیابانی به عنوان عالی‌ترین مرجع برای ایجاد هماهنگی در سیاست گذاری، نظارت و اجرای برنامه‌های مرتبط با کودکان به مدت 8 سال تعطیل بود اما در سال 92 مجددا فعالیت خود را آغاز و در سطح ملی و هم در سطح منطقه‌ای جلسات و تصمیمات منطقه‌ای متعددی در راستای حمایت اجتماعی از کودکان در معرض آسیب‌ اتخاذ کرده است.

سازمان بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره) نیروی انتظامی، سازمان تامین اجتماعی، سازمان بیمه سلامت، شهرداری تهران، آموزش و پرورش، وزارت دادگستری و مرجع ملی کودک جمعیت هلال احمر و صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران از جمله دستگاه‌های عضو این شورا هستند.

در پایان امیدواریم بر اساس گفته‌های  مدیر کل دفتر امور آسیب‌های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر افزایش هم افزایی دستگاه‌های مرتبط، حمایت اجتماعی از کودکان کار و خیابانی افزایش یابد.

انتهای پیام/
برچسب ها: شورا ، ساماندهی ، کودکان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار