مصری: کودک خیابانی معلول علت‌هاست/هرکدام از کودکان عضو باندی هستند

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: در زندگی اجتماعی و در هر جامعه ای قاعدتاً بعضی از آسیب‌ها وجود دارد.

مصری: کودک خیابانی معلول علت‌هاست/هرکدام از کودکان عضو باندی هستندعبدالرضا‌مصری عضو هیئت رئیسه و سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهارکرد: در زندگی اجتماعی و در هر جامعه‌ای قاعدتاً آسیب‌هایی وجود دارد که علل آن را باید بیشتر موردارزیابی قرار دهیم.ماهمیشه دنبال معلول هستیم و به علت آن کم‌توجهی می‌کنیم اگر کودک خیابانی هست یک علتی دارد و کودک خیابانی معلول علت ها است.

وی در ادامه گفت: کدام علت باعث شده که کودکی به جای تحصیل در مدرسه در خیابان تکدی‌گری یا دستفروشی کند؟ به ذهن ما این موضوع که باید این کودکان را جمع‌آوری کنیم می‌رسد، حال که جمع‌آوری کردیم برای چه‌مدتی و در کجا نگهداری کنیم؟ با معلول نمی‌توان مبارزه کرد چرا که بعضی مواقع درطول سی‌و‌پنج‌ساله انقلاب با ماشین نیروی انتظامی اقدام به جمع‌آوری کودکان خیابانی کردیم.

مصری تصریح کرد: هرکودکی یک علتی دارد بعضی از آنها بی‌سرپرست، بعضی بدسرپرست، بعضی وضعیت خوب اقتصادی ندارند و برخی نیز دستخوش باندهای مافیایی هستند که هرکدام از این کودکان باندی در کشور دارند.

وی اضافه کرد: ما باید دلایل وجود کودکان خیابانی را بررسی کنیم . جمع‌کردن این کودکان صرفاً هنر نیست و اگر بخواهیم کاراساسی انجام شود باید به‌دنبال راهکار متناسب با آن دلیل باشیم.

مصری افزود: اگر این کودکان امکان اسفند ‌دودکنی و یا روزنامه‌فروشی را نداشته باشند به فروش مواد‌مخدر روی‌ می‌آورند و ما باید به دنبال علت ها باشیم .

وی بیان کرد: جمع‌آوری کودکان خیابانی یک کار اجتماعی است که باید به‌دنبال معلول بود و با شلاق و نظامی‌گری امکان جمع‌آوری این کودکان نیست. اگر این کودکان زیر چراغ‌قرمزها ایستاده‌اند دلایل آن عضو بودن در یک شبکه قاچاق، داشتن پدرومادر بدسرپرست ، پدرومادر مریض یا نداشتن یکی از والدین یا هر دو است.

انتهای‌پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار