تحصیل کودکان کار نیازمند ایجاد فضای شغلی مناسب

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی‌گفت: حمایت‌های مالی و ایجاد فضای شغلی مناسب می‌تواند در ایجاد شرایط ادامه تحصیل کودکان کار مثمرثمر واقع شود.

تحصیل کودکان کار نیازمند ایجاد فضای شغلی مناسبفرج‌اله عارفی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در رابطه با ضرورت ایجاد شرایط مناسب برای تحصیل کودکان کار اظهار کرد: کار کودکان به عنوان یک واقعیت اجتماعی تلخ است و معلول یک سری پدیده‌‌های اجتماعی دیگر در جامعه بوده و نیازمند توجه ویژه ای است.

وی افزود: اغلب کودکانی که بیرون منزل کار می‌کنند به دلایل مختلفی از قبیل اعتیاد یکی از والدین، بیکاری، بیماری و یا فوت پدر یا مادر خود و دیگر عوامل اجتماعی مجبور به تامین مخارج زندگی هستند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: فقدان سرپرست خانواده و بد سرپرستی این کودکان موجب شده تا از تحصیل باز بمانند و با انجام هر شغلی، زندگی خود را بگذرانند.

عارفی تصریح کرد: با توجه به مشکلات اقتصادی و اجتماعی که اغلب افراد جامعه با آن‌ها روبرو هستند، این کودکان نیازمند حمایت دستگاه‌های اجرایی از قبیل سازمان بهزیستی و تامین اجتماعی برای تامین مخارج زندگی خود هستند.

وی تاکید کرد: سازمان‌های ذی‌ربط با فراهم کردن محیط‌های کار امن و ایجاد اشتغال متناسب با رده سنی آن‌ها می‌توانند گام مهمی را در ایجاد شرایط مطلوب برای ادامه تحصیل‌شان بردارند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۲۳ مهر ۱۳۹۴
راستی برا جیرفت چه کار کردی؟
آخرین اخبار