سهم کودکان خیابانی از یک وعده غذای گرم و شیر/ وعده‌ی گرم وزیر کار به کودکان بی سرپناه

کودکان کار محروم‌ترین قشر در جامعه هستند که حتی از وعده‌ای غذای گرم و جای خوابی برای استراحت محروم شده‌اند.

سهم کودکان خیابانی از یک وعده غذای گرم و شیر/ وعده‌ی گرم وزیر کار به کودان بی سرپناهبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کودکان خیابانی، کودکان کار، کودکانی که در طی روز مطمئنا به چشم همه‌ی ما دیده می‌شوند اما ما توجهی به آن ها نمی‌کنیم. ما هر روز از کنار این کودکان می‌گذریم برخی از ما اگر کمی دل‌رحمتر باشند کمک ناچیزی به آن ها خواهند کرد اما غالبا‌ کسی به آن ها کمک نمی‌کند به این دلیل که عقیده داریم پولی که به این کودکان کمک می‌کنیم به جیب افراد دیگری خواهد رفت.

 درست است پولی که ما کمک می‌کنیم به جیب سرپرستان این کودکان که آن ها را به کار می‌گمارند می‌رود اما این کودکان به جز پول نیازهای دیگری نیز دارند که ما به سادگی  از کنارشان می‌گذریم.

اگر به چهره و دستان نحیف این کودکان بنگریم حتما نشانه‌های ضعف و سو‌ء تغذیه، زردی پوست و بی حالی را در آن ها خواهیم دید تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید زمانی که با آرامش در خانه مشغول صرف غذای گرم هستید این کودکان در جامعه‌ای نا‌امن چه می‌خورند و چه می‌کنند؟

* قوت قالب کودکان کار

 کودکان کار به معنای واقعی کلمه کودکانی هستند که صبح‌ تا شب را بیرون از خانه، بر سر چهارراه ها، کنار خیابان‌ها و معابر عمومی، در کوره خانه‌ها و بر سر ساختمان‌ها می‌گذارنند. این کودکان با جثه‌ی کوچک و نحیف خود معمولا به جز کیک و در برخی مواقع ساندویچ‌ سرد چیز دیگری برای خوردن ندارند هیچ کس به فکر تغذیه‌ این کودکان نبوده و از نظر سرپرستان تا زمانی که می‌توانند کار کنند مفید هستند این کودکان که قوت قالبشان کیک است اغلب دچار سوء تغذیه بوده و از فقر ویتامین و مواد پروتئینی رنج می‌برند.

 کودکانی که در این جامعه‌ی بی رحم هیچ پشت و پناهی نداشته و بود و نبودشان برای هیچ کس مهم نیست.

*نرم‌ تر از سنگ

هر کدام از ما در هنگام استراحت عادت داریم جایی استراحت کنیم که حس آرامش را در ما ایجاد کند.برخی عادت داریم بر روی کاناپه دراز می‌کشیم، برخی بر روی تخت می‌خوابیم و بعضی دیگر نیز با یک بالش در گوشه‌ای آرام می‌گیریم.

 کودکان کار حتی از داشتن مکانی برای آرامش و استراحت نیز محروم هستند و اغلب در همان مکانی که مشغول به کار هستند در گوشه‌ای بر روی زمین سخت، استراحت می‌کنند. سنگ نرم‌ترین بالشی است که این کودکان به خود دیده‌اند‌ کودکان کوره پزخانه‌ها بر روی آجرهای ساخت دست خود استراحت می‌کنند و کودکان دستفروش خیابانی در کنار خیابان‌ها و معابر عمومی خستگی کار روزانه را از تن به در می‌کنند.

 این کودکان بی پناه در چشم هیچ مسئولی تا به حال دیده نشده‌اند و ترفند موثری‌ برای بهبود و شرایط اوضاع آن ها صورت نگرفته است این در حالی است که ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این رابطه می‌گوید: 300 میلیارد هزینه برای شیر و یک وعده غذای گرم برای کودکان بی سرپرست تحت پوشش بهزیستی در نظر گرفته شده است.

وی نوید یک وعده غذای گرم را برای کودکان تحت پوشش بهزیستی داده است اما تکلیف کودکان شناسایی نشده توسط بهزیستی که به فروش رسیده‌اند و در حال حاضر زیر نظر سرپرستان خود مشغول کار بر سر چهارراه‌ها هستند، چیست؟ این کودکان نه از شیر و یک وعده غذای گرم بهره خواهند برد و نه حتی آینده ای در پیش خواهند داشت.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۰ ۰۷ آبان ۱۳۹۴
عالي بود گزارشت عاااااااالي
آخرین اخبار