بررسی برنامه‌های شهرداری در معضلات هرندی

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: انضباط شهری در اولویت برنامه‌های شهری شهرداری قرار دارد و شهرداری مسئول برگزاری انضباط اجتماعی از جمله برخورد با شرارت و روسپی گری نیست.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الالسلام امرودی معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری در ادامه گزارش هرندی در دویستمین جلسه، اظهار کرد: موضوع مهم در منطقه 12، اجرای طرح انضباط شهری و انضباط اجتماعی بر حیطه مدیریت شهرداری نیست که بخواهد با شرارت و روسپی‌گری مقابله کند.
 
وی افزود: انضباط شهری بر کنترل نظارت بر ناهنجاری‌ها که اخلاق اجتماعی را هدف قرار داده در برنامه قرار دارد و باید با بیکاری که باعث افزایش فقر شده است مبارزه کرد  
 
امرودی افزود: متاسفانه شاخص فقر در خانواده‌های منطقه 12، 34 درصد و در کل تهران 22 درصد است همچنین کودکان کار و خیابان از دیگر موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد چرا که جریان زندگی  منطقه 12 دچار اختلال شده است.
 
معاون فرهنگی، اجتماعی شهرداری تهران اضافه کرد: پراکندگی جمعیت نامتعادل بر میزان مهاجرت در هرندی موجب افزایش جویای کار و رشد بی‌افراد بی سواد شده است.
 
امرودی با اشاره به اقدامات تبعین شده شهرداری  افزود: جذب کارتن‌خواب‌ها و معتادان از سطح محله هرندی عودلاجان در کمپ‌های ترک اعتیاد و همچنین ساماندهی بانوان که متاسفانه رشد صعودی داشته اما نسبت به اعتیاد آقایان کمتراست باید مورد توجه قرار بگیرد.
 
وی با اشاره به ساماندهی معتادان در مراکز بهاران تصریح کرد: 5 مرکز بهاران برای ساماندهی معتادان در نظر گرفته  است و همچنین ساماندهی خانه‌های اتاق‌نشین به سراها و مهمان‌پذیر‌های خصوصی از دیگر اقدامات شهرداری محسوب می‌شود.
 
وی با اشاره به ساماندهی کودکان کار عنوان کرد: آموزش کودکان کار و خیابانی که در این برنامه وظیفه شهرداری، مهارت‌آموزی و توانمند سازی آنها است که این اقدام البته  با همکاری بهزیستی و قوه قضائیه و دیگر نهادهای مسئول به سرانجام خواهد رسید.
 
امرودی با بیان اینکه باید استمرار در این اقدامات و کارها وجود داشته باشد افزود: زنجیره‌ای بودن کار و استمرار و برنامه‌ریزی و جذب به جای جمع آوری و همچنین اولویت قرار دادن این موضوعات از دیگر موارد مهمی است که باید به آن توجه شود همچنین بازگرداندن مهاجران برای درمان به شهر خود  از دیگر اولویت‌هایی است که باید به آن توجه شود.
 
معاون فرهنگی ف اجتماعی شهرداری تهران گفت: تغییر نگاه از آسیب دیدگان و مجرمیت به یک نگاه انسانی  از موضوعات مهمی است که باید مورد توجه قرار بگیرد و همچنین در این راستا باید از ظرفیت‌های مردمی سازمان‌های مردم نهاد، خیریه‌ها، بسیج و روحانیت استفاده کرد و در کنار آنها به ظرفیت‌های علمی و دانشگاهی حوزوی نیز در جهت هدایت و کنترل این عملیات  تمرکز کرد.
 
امرودی با اشاره به چالش‌های موجود در این مسئله افزود: تامین امنیت فردی و اجتماعی در سطح معابر و خیابان‌ها و انجام حمایت‌های قانونی از سوی قانون گذار در جهت اصلاح قوانین و مقررات و تامین بودجه و اعتبار مورد نیاز کافی و بسترسازی‌های لازم از موضوعات متروکه در محله هرندی عودلاجان بود.
 
****لزوم ساماندهی مهاجرت به تهران  
 
مهدی چمران رئیس شورای شهردر ادامه اظهارات امرودی تصریح کرد: 60 درصد افرادی که از شهرستان‌ به تهران می‌آیند معتاد می‌شوند و اگر همین روش را بکار بگیریم مشکلی حل نمی‌شود چرا که باید معضل بیکاری برطرف شود تا شاهد تکرار چنین حوادثی نباشیم.
 
وی افزود: در چهار سال گذشته اعلام نیاز برای ساماندهی هزار نفر را داشتم اما متاسفانه این رقم به چهار هزار نفر رسیده است و متاسفانه باید بگویم که در دو سال آینده این رقم به 8 هزار نفر نیز می‌رسید که در این موضوع باید اشتغال و مهاجرت ساماندهی کرد چرا که عدم اشتغال باید افزایش  معتاد و کودکان کار و خیابانی می‌شود و این معضلات در هرندی،عودلاجان، امام زاده یحیی و سیروس هم وجود دارد.
 
چمران در پایان تاکید کرد: نباید سهم دولت را نیز در این حرکت بزرگ فراموش کرد.


انتهای پیام/

براي آگاهي از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار