نحوی نژاد: توانایی‌های بالقوه نابینایان نیازمند توجه مسئولان

معاون امور توان بخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: نابینایان دارای ظرفیت‌های بالقوه بسیار بالایی بوده و توان تحصیلات بالا و کسب مهارت را دارا هستند.

نحوی نژاد: توانایی‌های بالقوه نابینایان نیازمند توجه مسئولانحسین نحوی نژاد، معاون امور توان بخشی سازمان بهزیستی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: طبق آمار سازمان بهزیستی از 122 هزار نفر معلول نابینا و کم بینا ما 40 درصد نابینای مطلق داریم که دانشجو هستند و به مدارج علمی و مهارتی بالایی دست پیدا کرده‌اند.

وی در  خصوص طیف‌های مختلف نابینایی بیان کرد: از 122 هزار نابینا، 2 هزار نفر در طیف خفیف قرار دارند و قابل بازتوانی هستند و مشکلات بینایی آن ها قابل درمان است.

معاون امور توان بخشی سازمان بهزیستی کشور در ادامه افزود: 35 هزار نفر دیگر نیز در طیف متوسط قرار دارند که باید کار توانبخشی را بر ای آن ها شروع کرده و با آموزش‌های تلفیقی به رفع مشکل آن ها پرداخت.

وی در خصوص گروه هدف بیان کرد: گروه هدف گروه شدید و خیلی شدید هستند که حدود 64 هزار نفر را شامل شده و نابینایان مطلق هستند لذا این گروه بیش از سایرین نیازمند توجه و یاری خواهند بود.

نحوی نژاد علت اصلی نابینایی در دنیا را بیماری آب مروارید دانسته و گفت: در کشور ما بر اثر بیماری آب مروارید فردی دچار نابینایی نمی‌شود و با انجام غربالگری در کودکی نیز از بروز اختلالات بینایی در کشور جلوگیری شده و این در حالی است که 80 درصد اختلالاتی که منجر به نابینایی می‌شود قابل پیش بینی است.

وی تصریح کرد: با مشاوره‌های قبل از ازدواج و انجام غربالگری در کودکی می‌توان از بروز نابینایی و کم بینایی در بزرگسالی جلوگیری کرد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار