مشهد؛

حرم مطهر رضوی امروز در عزای سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین سیاه پوش می شود

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی گفت : مراسم استقبال از ماه محرم امروز با حضور هیات های مذهبی سراسر کشور در صحن انقلاب اسلامی حرم مطهر امام هشتم (ع) برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین سید جواد حسینی در نشست خبری با خبرنگاران رسانه های گروهی در مشهد با بیان اینکه در دهه اول محرم امسال ده ها عنوان برنامه، فرهنگی و مذهبی در صحن و سرای ملکوتی حرم مطهر رضوی برگزار می شود افزود:سخنرانی وعاظ کشوری در قالب تبیین معارف دینی، مرثیه سرایی، تشکیل حلقه های معرفت و برگزاری مسابقات فرهنگی از مهمترین این برنامه است.

وی برگزاری بیش از 120 جلسه تبیین معارف حسینی در رواقهای دارالاجابه و دارالحکمه حرم مطهر رضوی قبل و بعد از نماز ظهر و عصر ،اجرای 180 جلسه مرثیه سرایی ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت و نشست های تخصصی با موضوع امر به معروف و منهی از منکررا از دیگر برنامه های حرم امام رضا (ع) اعلام کرد.

معاون تبلیغات و ارتباطات آستان قدس رضوی در ادامه با بیان اینکه اسلام ناب با عاشورا پیوند خورده است، گفت: عاشورا بسیاری از شاخصه ها و معیارهای یک انسان کارآمد و کامل را در اوج به بشریت معرفی کرد و شهامت، فداکاری، ایثار، تقابل عدالت و ظلم، ظلم ستیزی و مظلوم خواهی را به همگان آموخت.

حجت الاسلام سید جلال حسینی آستان قدس رضوی را مرکز نشر فرهنگ اسلام ناب توصیف و تاکید کرد: در تلاشیم با بهره گیری از ظرفیت علمی، سیاسی، اجتماعی، اخلاقی و فرهنگی عاشورا، سبک زندگی حسینی را در جامعه نهادینه کنیم.

وی با بیان اینکه دشمن نمیتواند ریشه عاشورا را بخشکاند و به تحریف پیام عاشورا رو آورده است، تصریح کرد: مهمترین راهبرد گروههای تکفیری و داعش تحریف محتوای پیام عاشوراست.

معاون تبلیغات و ارتباطات آستان قدس تاکید کرد: نهادها و دستگاه ها باید با بهره گیری از فناوری های رسانه ای فرهنگ ناب حسینی و واقعیات عاشورا را به دنیا معرفی کنند زیرا دنیا تشنه پیام صلح عاشورای راستین است.

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی نیز در این نشست با بیان اینکه بیش از 30 هزار خادم حرم مطهر رضوی آماده خدمت رسانی به زائران بارگاه منور امام هشتم (ع) در ماه محرم هستندگفت : امروز در مراسمی دیرینه پرچم گنبد امام رضا(ع) تعویض و ضریح مطهر آن حضرت سیاه پوش می شود و تا پایان ماه صفر حرم سیاه پوش خواهد ماند.

سید خلیل منبتی مراسم صلاه روز سی ذی حجه، همایش شیرخوارگان حسینی، تاسوعا و عاشورای حسینی، شب شام غریبان، هم خوانی حفاظ در خطبه شب شهادت امام حسین(ع)، خدمات رسانی به هیئات مذهبی برای رعایت نظم بیشتر را از دیگر برنامه های معاونت اماکن اعلام و ابراز امیدواری کرد: هیئات مذهبی بطور واحد و جمعی همچون حسینیه اعظم زنجان و دیگر نمونه های مشابه زیر پرچم امام رضا(ع) اجتماع کنند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.