یاسوج ؛

سخنرانان در ماه محرم از منابع مستند برای بیان مطالب استفاد کنند

امام جمعه گچساران گفت: مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) این شهرستان در ماه محرم جملات نادرست و سبک های غیرمعتبر به کار نبرند و سخنرانان نیز از منابع مستند برای بیان مطالب خود استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛حجت الاسلام سید امین الله حجازی در گردهمایی پرچمداران فرهنگ حسینی افزود: ماه محرم، یک فرصت مناسب برای بصیرت افزایی در جامعه است.

وی ارتباط هیات های مذهبی با مساجد را ضروری دانست و گفت: هیات ها ارتباط خود را با مساجد افزایش دهند.

حجازی خواستار برگزاری باشکوه مجالس عزاداری ماه محرم در گچساران و حضور گسترده مردم شهرستان در این برنامه های مذهبی و معنوی شد.

وی بر پرشور بودن آیین های عزاداری سرور و سالار شهیدان از سوی هیات های مذهبی این شهرستان در ماه محرم تاکید کرد و گفت: ماه محرم فرصتی برای تجلی شورحسینی است.

امام جمعه گچساران گفت: فعالیت هیات ها مذهبی در دهه اول محرم جلوه های از عشق حسینی عاشقان ثارالله به مکتب شهادت است.

فرماندار گچساران دراین گردهمایی با بیان اینکه شاعران و مداحان مذهبی در این ماه از اشعار پرمحتوا استفاده کنند افزود: توصیه ها و رهنمود های مقام معظم رهبری در ماه محرم از سوی هیات های مذهبی رعایت شود.

عبدالرحیم رحیمی تصریح کرد: دل های نسل جوان در این ماه آماده پذیرش معنویت و حقیقت بوده و متولیان فرهنگی از این فرصت ها در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بهره گیرند.

وی عاشورا را نماد عزت و ظلم ستیزی دین اسلام ،اهل بیت عصمت و طهارت (ع)و شیعیان دانست.

رحیمی گفت: هیات های عزاداری این شهرستان از راه بندان و ایجاد هرگونه مزاحمت برای مردم در ماه محرم دوری کنند.

رحیمی با تاکید بر اینکه هیات های مذهبی با برنامه ای منسجم اداره شوند خاطر نشان کرد: قرائت قرآن، بیان مفاهیم قرآن و تظاهرات در روز عاشورا و تاسوعا باید از برنامه های هیات های مذهبی باشد.

رییس سازمان تبلیغات گچساران هم گفت: 540 مداح و شاعر آیینی ایام محرم در مساجد و هیات های مذهبی این شهرستان فعالیت خواهند داشت.

حجت الاسلام سید عبدالرحیم ملکوتی افزود: 110 نفر از مداحان و شاعران آیینی این شهرستان تاکنون کارت شناسایی دریافت کردند.

ملکوتی تصریح کرد: گچساران یکی از موفق ترین شهرستان های استان در راستای برگزاری مراسم محرم و صفر بوده است.

انتهای پیام /ش
برچسب ها: سخنران ، محرم ، شهیدان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.