مشهد؛

اجتماع عظیم دانش آموزان در قالب سوگواره احلی من العسل

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش وپرورش استان خراسان رضوی گفت: سوگواره دانش آموزی احلی من العسل با اجتماع عظیم 12 هزار دانش آموزان در روز 28 مهر ماه در حرم مطهر رضوی برگزار می شود.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، براتعلی منصوریان افزود: این مراسم همزمان با سراسر کشور در سالروز شهادت حضرت قاسم (ع) ویژه دانش آموزان پسر مقطع متوسطه برگزار می شود.

وی گفت: در این مراسم دانش آموزان استان به یاد نوجوان کربلا، حضرت قاسم (ع) با تجمع در حرم مطهر رضوی بانگ لبیک یاحسین(ع) سر می دهند.

منصوریان، ترویج و نهادینه سازی فرهنگ ولایت مداری، تولی و تبری، ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و مهدویت، امر به معروف و نهی از منکر و تقویت روحیه جهادی و استکبار ستیزی را از جمله اهداف اصلی برگزاری این سوگواره اعلام کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی گفت: برنامه متمرکز استانی این سوگواره با حضور دانش آموزان پسر مقطع متوسطه استان و با همکاری آستان قدس رضوی، اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در بقاع متبرکه و امامزادگان شهرستان های استان ساعت 9 و 30 دقیقه صبح روز 28 مهر ماه برگزار می شود.

منصوریان در تبیین سایر برنامه های ماه محرم و صفر گفت: با هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه های علمیه و دفاتر ائمه جمعه مبلغین برادر و خواهر با حضور در کلاس های درس به ترویج معارف اسلامی و پاسخگویی به نیازها و سوالات دینی دانش آموزان می پردازند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش پرورش خراسان رضوی، تبیین فلسفه عاشورا و نشر و گسترش فرهنگ اقامه نماز در بین دانش آموزان را از اهداف اصلی بهره گیری از این تعداد مبلغ در مدارس عنوان کرد و افزود: در جهت رشد اخلاقی، اعتقادی و علمی دانش آموزان، برنامه ریزی های جامعی در قالب همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش در مدارس اجرا می شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.