مشهد؛

تشکیل کمیته ای برای رسیدگی به مشکلات و مسائل هیات ها ی مذهبی

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی از تشکیل کمیته ای برای رسیدگی به مشکلات و مسائل هیات ها ی مذهبی در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمود مرویان حسینی در نشست خبری افزود: باید تلاش کنیم در هیات های مذهبی و از رفتارهای خرافه پرستی مانند قمه زنی، نصب شمایل جلوگیری و پرهیز شود و از رفتارهای افراطی جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه محرم فرصتی است برای بازخوانی، یادآوری و آشنایی با حادثه عاشورا گفت:مبلغان تلاش کنند تا حماسه شهادت طلبی و ایثار را میان مردم ترویج دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه در ماه محرم و صفر امسال دو هزارو 700 مبلغ و مبلغه به مناطق مختلف استان اعزام می شوند افزود:در گردهمایی طلائیه داران هدایت که برای مبلغان در شهرستانهای قوچان، سبزوار، نیشابور، تربت حیدریه، تربت جام برگزار شد، برنامه هایی برای مبلغان ارائه شد تا جوانان و نوجوانان را با فرهنگ عاشورایی و آموزه های حسینی هر چه بیشتر آشنا کنند.

مرویان حسینی گفت: 8 هزار هیات درخراسان رضوی ساماندهی شده اند که بیش از دوهزار مبلغ برای تبلیغ به این هیئت ها اعزام شده و چهار هزار هزار مداح و شاعران آئینی در ماه محرم به نوحه خوانی و مدیحه سرایی خواهند پرداخت.

مرویان حسینی به مباحث مورد توجه مبلغان در ماه محرم امسال اشاره کرد و افزود: مباحث خانوادگی و آسیب های اجتماعی که در عرصه خانواده هست و همچنین مسائل روز جهان اسلام و موضوع اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است را بررسی و بیان کنند.

وی ازهیات های و تکایای مذهبی خواست تا به ایجاد نظم در هیات های مذهبی رعایت شود و در ساعات پایان شب برای عموم مردم ناراحتی و مزاحمت نداشته باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی خاطر نشان کرد امسال 150 ایستگاه های صلواتی در سطح شهر فعالیت می کنند.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: هیات ، محرم ، صفر ، مشهد ، خراسان رضوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.