مشهد؛

ده گانه آخرین برداشت کوتاه در سینما هویزه

جلسات هفتگی برداشت کوتاه با نمایش ده فیلم از تولیدات اخیر سینمای کوتاه مشهد به کار خود پایان می دهد و سری جدیدش را در آذرماه آغاز می کند.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز مشهد، آخرین جلسه از سلسله جلسات برداشت کوتاه که به همت حوزه هنری مشهد و انجمن سینمای جوان هر چهارشنبه در پردیس سینمایی هویزه برگزار می شد، این هفته به اکران ده فیلم کوتاه مشهدی اختصاص یافته است.

در این برنامه "شاخ گوزن" رضا نجاتی، "سولی لوگ" مسعود شهری، "انعکاس" الهه اصغری، "می خواهم زندگی کنم" وحید نظری، "یک روز معمولی" محمد مهدی ظفر، "آنچه که می خواستم" آرش بابکی، "پریا" آرمان صفری، "در ایستگاه" لیندا صادقی، "روزمردگی" افشین امیاری و "آقای بازیگر" عرفان آصفی اکران می شوند.

فيلم کوتاه "شاخ گوزن" محصول 93 به نويسندگي و کارگرداني رضا نجاتي فیلم 16 دقیقه ای است که به گفته کارگردانش سال گذشته جلوي دوربين رفته اما مراحل فني را با تامل بيشتری انجام داده است.
نجاتی گفت: داستان فيلم مساله اجتماعي را بيان مي کند که درباره زن و شوهری است که با کوله اي از پول به دنبال شخصي به نام يعقوب مي گردند. نقطه عطف اين فيلم در پايان ماجراست. جايي که معلوم مي شود اين زوج چرا بايد يعقوب را ملاقات کنند.

در اکران دیگری فیلم کوتاه "سولی لوگ" اکران می شود.سولی لوگ به معنای بلند بلند فکر کردن است و درمورد قضاوت های آدم هایی است که بدون آنکه شناختی داشته باشند در ذهن خودشان افراد اطرافشان را تحلیل می کنند.این فیلم در جشنواره سراسری فیلم کوتاه دینی رویش سال91 اکران شده است.

وحید نظری کارگردانی است که امسال فیلم "می خواهم زندگی کنم" را به نهمین جشنواره سراسری فیلم مستند و کوتاه رضوی در یزد ارسال کرده است.


کارگردان فیلم"می خواهم زندگی کنم"، گفت: فیلم " می خواهم زندگی کنم" داستان آدمهایی است که تلاش می کنند زیر پوست این شهر زندگی کنند. این فیلم داستان مردی است که در یک حادثه معلول می شود و با مشکلات جدیدی در زندگی مواجه میشود.
فیلم "می خواهم زندگی کنم" دومین فیلم وحید نظری ، برای جشنواره سراسری فیلم کوتاه و مستند رضوی یزد از سری برنامه های دوازدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) فیلم ارسال شده است.

فیلم کوتاه "یک روز معمولی" به کارگردانی نادر مقدس درباره سفر یک روزه گروهی از هنرجویان مرکز هنرهای نمایشی برای تولید یک فیلم کوتاه است. این فیلم در سال 92 به نخستین جشنواره فیلم کوتاه و مستند «بهمن»راه یافته است.

فیلم «آنچه که می‌خواستم» هم یکی دیگر از اکران های این هفته برداشت کوتاه است. این فیلم روایتگر داستان یک پیک موتوری است که برای سفارش وارد خانه‌ای می‌شود. فیلم " آنچه که می خواستم" به کارگردانی آرش بابکی به آمال و آرزوهای جوانان اشاره دارد.

فیلم کوتاه"روزمردگی"، ساخته افشین امیاری داستانی 18 دقیقه ای است که سال گذشته در جشنواره "ما" اکران شده است و به بخش مسابقه این جشنواره راه یافته بود.

در سری دهگانه برداشت کوتاه این هفته فیلم کوتاه "آقای بازیگر" به کارگردانی عرفان عاصفی روایتگر داستان چند روز زندگی پسری است که برای کاراکتر های مختلف فیلمهای شان پن، نامه می نویسد و بعد از اتمام نامه، آن کاراکتر را با گریم مختص خود شخصیت بازی می کند.

دراین فیلم 15 شخصیت از فیلمهای شان پن به تصویر کشیده شده است که عاصفی قصد دارد فیلم را برای شان پن بفرستد و در جشنواره های داخلی و خارجی نیز به نمایش درآورد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.