کرمانشاه؛

برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در 30 بقعه استان کرمانشاه

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: مردم و دستگاه های فرهنگی برای جلوگیری از به بیراهه رفتن مجالس عزا باید هوشیار باشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ حجت الاسلام سید محمد باقر حسینی اراکی در جمع خبرنگاران، به آسیب شناسی برپایی مجالس عزای امام حسین(ع) در ماه های محرم و صفر پرداخت و اظهار داشت: دشمنان به دنبال خدشه وارد کردن به اصل عزاداری‌ها هستند و مقابله با این مهم هوشیاری مداحان، وعاظ و مردم را می طلبد.

وی در ادامه با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس و خبرگان رهبریدر سال جاری، هوشیاری مردم و دستگاه های فرهنگی برای جلوگیری از به بیراهه رفتن مجالس عزا و سمت و سوی تبلیغاتی گرفتن آنها را لازم دانست.

حسینی اراکی گفت: مجالس عزاداری امام حسین(ع) نباید مورد سوء استفاده شخص یا اشخاص قرار گیرند و سمت و سوی حمایت از کاندیداهای انتخاباتی را به خود بگیرند.

وی افزود: بیان صحیح وقایع نهضت حسینی، تبیین فلسفه قیام عاشورا در بین مردم، اجرای صحیح نیات موقوفات مختص عزاداری سید الشهدا (ع) و اجرای ویژه برنامه های مذهبی مناسب در مساجد و بقاع متبرکه و تکایا را از برنامه های این ایام است.

حسینی اراکی با اشارهبهبرگزاری ویژه برنامه سوگواری بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه استان کرمانشاه همزمان با سراسر کشور، گفت: برای اجرای این طرح 225 نفر مبلغ به نقاط مختلف استان اعزام خواهند شد.

حسینی اراکی با بیان اینکه امسال سوگواره بصیرت عاشورایی در 30 بقعه استان برگزار می شود، گفت: برگزاری تجمع بزرگ عاشورائیان، اجتماع بزرگ شیرخوارگان حسینی، همایش نوجوانان حسینی، تجمع بزرگ رهروان زینبی، برگزاری عزاداری های امام زین العابدین(ع) و مراسم شام غریبان در بقاع متبرکه از برنامه های شاخصسوگواره بصیرت عاشورایی در استان کرمانشاه خواهد بود.


انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.