در گفتگو با یک روزنامه صهیونیستی؛

جبير: برای ما، بحران سوريه ضروری‌تر از مسئله فلسطين است

وزیر خارجه عربستان اعلام کرد از دیدگاه این کشور، حل بحران سوریه مهم تر از مسئله فلسطین است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ وزیر خارجه عربستان در مصاحبه خود با روزنامه صهیونیستی معاریو، بحران سوریه را از آرمان فلسطین مهم تر و ضروری تر دانست. در همین حال این روزنامه به کمکهای نظامی رژیم صهیونیستی به عربستان در یمن و تلاش تل آویو برای فروش سامانه گنبد آهنین به کشورهای عربی خلیج فارس اذعان کرد. 

 عادل جبیر اعلام کرد: از نظر عربستان بحران سوریه مهم تر و ضروری تر از مسئله فلسطین است. هم اکنون اوضاع فلسطین تشدید شده است و باید برای پایان دادن به تنش ها گام برداشت. عربستان برای تحقق صلح تلاش خواهد کرد اما پیش از هر چیز باید بحران سوریه حل شود و تروریسم داعش از بین برود.

«معاریو»  نیز نوشت: اوضاع یمن و تهدید ناشی از تروریسم درصدر اولویت های عربستان قرار دارد. طبق داده های بین المللی، عربستان در عملیات خود در یمن از اسرائیل کمک دریافت کرده است. این روزنامه همچنین نوشت منابع سعودی در گفت و گو با این روزنامه اظهارات اخیر خالد بن احمد آل خلیفه وزیر خارجه بحرین را مبنی بر این که کشورهای عضو شورای همکاری خلیج (فارس) خرید سامانه‌ «گنبد آهنین» را، که به وسیله دشمن تولید می شود، از طریق طرف سوم برای مقابله با تهدیدهای ایران بررسی می کنند، تکذیب نکردند.

به گفته منابع سعودی، رژیم صهیونیستی و عربستان درخصوص مسئله ایران تلاقی منافع دارند. آمریکا نیز خدماتی را برای ارتقای سطح امنیت در عربستان در برابر «تهدیدهای ایران» ارائه داده است. ظرف دو روز گذشته مسئله مجهز کردن کشورهای حاشیه خلیج (فارس) به سامانه «گنبد آهنین» به شدت مورد توجه اسرائیل بوده است.

 روزنامه «اسرائیل الیوم» نوشت تعدادی از کشورهای حاشیه خلیج (فارس) درصدد خرید سامانه مذکور هستند زیرا از ایران و توانایی موشکی روزافزون آن واهمه دارند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار