سخنگوی کاخ سفید مدعی شد راهبرد ایران و روسیه در سوریه موفقیت آمیز نبوده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب‌سایت کاخ سفید؛ جاش ارنست – سخنگوی کاخ سفید -- راهبرد ایران و روسیه را در سوریه موفقیت آمیز ندانست.

سخنگوی کاخ سفید درباره امنیت سلاح های هسته ای پاکستان، گفت: "آمریکا مانند دیگر کشورهای دنیا با این کشور درباره امنیت این سلاح ها در تعامل است و ما همچنان این اطمینان را داریم که دولت پاکستان درباره میزان تهدیدهای مختلف به زرادخانه هسته ای خود آگاهی دارد."

ارنست در پاسخ سوال خبرنگاری درباره هشدار رئیس جمهور آمریکا در خصوص شکست مداخله نظامی روسیه در سوریه گفت: "روسها پیشرفت چندانی به دست نیاورده اند. آنها هدف اصلی و اولیه خود را داعش اعلام کرده بودند؛ ولی بخش عمده ای از حملاتی که آنان انجام می دهند، علیه اهدفی غیر از داعش بود. اگر هدف آنان از میان برداشتن داعش باشد، آنان به مناطقی حمله می کنند که داعش وجود ندارد و از این رو، اینکه فکر کنیم داعش پیشرفت داشته است، سخت است."

وی در ادامه افزود: "البته ما از میزان قدرت دولت اسد – رئیس جمهور سوریه -- آماری نداریم. ولی باور داریم که تقویت رژیم اسد کار را برای انتقال سیاسی که حتی روسها نیز قبول دارند، سخت می کند. اگر آنان در تقویت هر چه بیشتر رژیم اسد موفق تر عمل کنند، هدفی را که گفته اند در نهایت به دنبالش هستند، هر چه بیشتر از دسترس خارج می شود." 

سخنگوی کاخ سفید درباره ادعای اعزام نیروهای زمینی ایران به مرکز و شمال سوریه و درخواست یک نماینده جمهوری خواه کنگره برای گفتگو با ایران بر سر سوریه گفت: "ایرانیان سالهاست که نیرو و تجهیزات ارسال کرده اند و فعالیت های بی ثبات کننده ای در داخل سوریه دارند و در واقع، برخی عناصر در داخل ایران هستند که به خاطر فعالیتشان در داخل سوریه، با تحریم های سختی روبرو شده اند."

ارنست در ادامه ادعاهای خود گفت: "این حقیقت که دولت ایران در تلاش برای تقویت رژیم اسد است، موضوع جدیدی به شمار نمی آید. به نظر من ناظران بی طرف نمی توانند بگویند روسیه در آوردن کشورهای دیگر به ائتلاف موفق بوده است. زیرا فعالیت های ایران پیش از ورود روسیه به این کشور بود. افزایش حضور ایرانیان در سوریه نیز نشان می دهد آنچه که تا کنون انجام می دادند، موفقیت آمیز نبود و تغییر راهبرد ایران نیز بار دیگر نشان می دهد آنان از موضع ضعف این اقدامات را انجام می دهند."
 
وی افزود: "ما همواره گفته ایم که دست کم از نقش آفرینی مثبت روسیه در ائتلاف گسترده ضد داعشی خود استقبال می کنیم و باور داشته و داریم که تلاش های ایران برای تقویت رژیم اسد مخرب و خطرناک است و فقط باعث عمیق تر شدن باتلاق فرقه ای می شود که سوریه به سویش می رود."
 
جاش ارنست همچنین با تقدیر از نقش پاکستان در گفتگوهای صلح در افغانستان، درباره پیامدهای اقتصادی همکاری نکردن کنگره و دولت آمریکا در بودجه هشدار داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار