اصفهان؛

بخش تعاون نیازبه رویكرد وسیاست های جدید دارد

استاندار اصفهان گفت: بخش تعاون نیازبه رویكرد وسیاست های جدید داردتا بتواند به اهداف موردنظر دست یابد.

بخش تعاون نیازبه رویكرد وسیاست های جدید داردبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، رسول زرگرپور در بیست و نهمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان، اظهار داشت: در سفر وزیر كشور به اصفهان آخرین وضعیت اقتصادی استان به ایشان ارائه گردید و در جلسه شورای اداری و دیگر جلسات عمده مباحث مطرح شده در خصوص تشریح وضعیت اقتصادی بود.

استاندار اصفهان افزود: در این جلسات از وزیر كشور درخواست شد در اولین گزارشی كه در خصوص سفر به اصفهان به هیأت دولت ارائه می دهند صرفا به مسائل اقتصادی استان بپردازند.

زرگرپور از اعضای شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در خواست كرد تا هر چه سریعتر گزارشی در رابطه با فرصت ها و تهدیدهای اقتصادی استان و راهكارهایی را با توجه به شرایط استان تهیه و ارائه دهند.

وی اضافه كرد: این گزارش برای وزیر كشور ارسال خواهد شد و امیدواریم گزارش توسط وزیر كشور در اولین جلسه هیأت دولت مطرح گردد.

رسول زرگرپور با بیان اینكه پیشنهاداتی نیز در این گزارش ارائه می شود، اظهار امیدواری نمودكه بخشی از این پیشنهادات اجرایی و مصوب گردد و در رابطه با مسائل اقتصادی استان گشایش های خوبی صورت گیرد.

وی به مشكلات بخش تعاون اشاره كرد و افزود: سال گذشته در هفته ی تعاون از فعالان این بخش درخواست شد كه مشكلات بخش تعاون را در قالب یك بسته به شورای گفتگوی دولت و بخش خصوص ارائه دهندتا بتوانیم معضلات، موانع و راهكارهای آن ها را بررسی نماییم.

استاندار اصفهان اضافه كرد: بعد از گذشت یكسال این بسته با ۲۷ مانع ارائه شد كه ۱۹ مورد از آن ها امروز به تصویب رسید.

وی با بیان اینكه بخش تعاون خواستار برخورداری از مزیت های ویژه ای است، تصریح كرد:‌ بخشی از این مزیت ها در قوانین دیده شده است و بخشی نیز باید پیشنهاد شود تا پس از بررسی به تصویب برسد.

استاندار اصفهان اعلام كرد:‌تلاش خواهیم كرد آنچه كه در استان قابل حل است مرتفع گردد و چند مورد نیز احتیاج به اصلاح قانون دارد كه حتما از طریق نمایندگان مجلس پیگیری خواهد شد.

رسول زرگرپور با اشاره به اینكه مقام معظم رهبری بر سهم ۲۵درصدی تعاون در اقتصاد كشور تاكید دارند، گفت‌: رسیدن به این هدف مستلزم تلاش های بیشتر است و باید پیشنهادات كلان و آینده نگری وجود داشته باشد و در حال حاضر این پیشنهادات ما را به این هدف نخواهد رساند.

مدیر ارشد استان با بیان اینكه انتظاراتی كه مقام معظم رهبری از بخش تعاون دارند با آنچه كه امروز شاهد آن هستیم تفاوت دارد، گفت: بخش تعاون نیاز به رویكرد و سیاست های جدید دارد تا بتواند به اهداف مورد نظر دست یابد.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.