گمانه‌زنی جدید دانشمندان درباره علت بیماری آلزایمر

محققان اعلام کردند که ردی از قارچ در مغز بیماران مبتلا به آلزایمر یافته‌اند.

به گزارش خبرنگار باشگاه شبانه باشگاه خبرنگاران جوان، محققان اعلام کردند که ردی از قارچ در مغز بیماران مبتلا به آلزایمر یافته‌اند و این پرسش را مطرح کردند که آیا آلزایمر در اثر یک میکروب عفونی به وجود می‌آید؟ البته فعلاً هیچ مدرک قطعی برای جواب این سوال وجود ندارد اما طبق اظهارات یک گروه 5 نفره اسپانیایی در مجله سایِنتیفیک ریپورتز، اگر جواب این پرسش «بله» باشد، بدین معناست که احتمالاً باید برای درمان بیماری آلزایمر از روش‌های ضد قارچی استفاده کرد.

این گروه تحقیقاتی توانستند از بافت مغز و رگ‌های خونی 11 بیمار مبتلا به آلزایمر، سلول‌ها و موادی از گونه‌های قارچی متعدد به دست آورند. آن‌ها احتمال می‌دهند که آلزایمر یک بیماری عفونی باشد یا اینکه حداقل در اثر برخی میکروب‌های خاص، خطر ابتلا به آن افزایش یابد. بااین‌حال متخصصان می‌گویند برای اثبات این نظریه جدید باید تحقیقات بیشتری صورت بگیرد.

لازم به ذکر است که بیماری آلزایمر شایع‌ترین گونه زوال عقل است. به گفته سازمان بهداشت جهانی حدود 50 میلیون نفر در سراسر دنیا با این بیماری دست‌وپنجه نرم می‌کنند و متأسفانه هرسال 7.7 میلیون نفر به جمعیت مبتلایان به این بیماری اضافه می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار