با موافقت نمایندگان؛

عضویت "دادستان" در هیئت‌های نظارت بر انتخابات مجلس به تصویب رسید

نمایندگان ترکیب هئیت اجرایی دوره‌هایی که انتخابات مجلس همزمان با انتخابات خبرگان برگزار می‌شود را مشخص کردند.

عضویت
به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان در جلسه علنی امروز دوشنبه 4 آبان ماه در جریان رسیدگی به طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، ماده 7 این طرح را پس از بحث و بررسی به تصویب رساندند.

براین اساس ماده 7 این طرح تصریح می‌کند: در ماده 31 قانون،‌اصلاحات زیر به عمل می‌آید:

الف. عبارت "دادستان" و بعد از کلمه "عضویت" اضافه می‌شود.

ب. عبارت "9 نفر" در این ماده به "8 نفر" اصلاح می‌شود.

پ. تبصره ذیل ماده به تبصره (یک) اصلاح و در این تبصره رقم (9) به (8) تغییر می‌یابد.

ت. تبصره‌های زیر بعنوان تبصره‌ی (2 و 3) به ماده الحاق می گردند.

تبصره 2- در دوره‌هایی که انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات مجلس خبرگان رهبری برگزار می شود، برای برگزاری هر دو انتخابات هیئت اجرایی مرکز حوزه انتخابیه و حوزه های فرعی (شهرستان و بخش) با ترکیب فرماندار، رئیس اداره ثبت احوال، دادستان و 8 نفر از معتمدان تشکیل شده و هیئت مزبور وظیفه برگزاری هر دو انتخابات را براساس قوانین موضوعه دارد.

تبصره 3- در شهرستان و بخش هایی که شورای اسلامی شهرستان یا بخش تشکیل گردیده است یک نفر از اعضای شورا و به انتخاب شورای اسلامی شهرستان یا بخش یکی از 8 نفر معتمدان مذکور در تبصره 2 این ماده می باشد.

گفتنی است ماده 31 قانون انتخابات به شرح زیر بود که نمایندگان قسمت‌هایی از آن را اصلاح کردند.

ماده 31 : بلافاصله پس از صدور دستور شروع انتخابات از طرف وزارت كشور، فرماندار يا بخشدار مركز حوزه انتخابيه دستور تشكيل هيأت‌های اجرائی حوزه های فرعی را به فرماندار يا بخشدار حوزه‌های فرعی، صادر نموده و خود موظف است ظرف شش روز در مركز حوزه انتخابيه هيأت اجرائی انتخابات را با حضور هيأت نظارت شورای نگهبان به رياست خود و عضويت رئيس ثبت احوال مركز حوزه انتخابيه و نُه نفر معتمدين موضوع ماده (٣٢) تشكيل دهد.

تبصره – در شهرستان و بخش هايی ‌كه شورای اسلامی شهرستان يا بخش تشكيل شده است ، يك نفر از اعضای شورا و به انتخاب شورا، يكي از نُه نفر معتمدين مذكور خواهد بود.

انتهای پیام/
برچسب ها: مجلس ، انتخابات ، خبرگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار