باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

سپاه پاسداران، فرزند خلف انقلاب اسلامی که روز به روز قد می‌کشد

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در نخستین روزهای پیروزی این انقلاب تشکیل شد، برای ادامهٔ نقش خود در نگهبانی از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن پابرجا می‌ماند.

به گزارش خبرنگار  دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امام خمینی(ره) در دوم اردیبهشت ۱۳۵۸ طی فرمانی به شورای انقلاب اسلامی رسماً تأسیس این نهاد را اعلام کردند و شورای انقلاب با تأسیس شورای فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گامی اساسی را در جهت سازماندهی این نهاد برداشت.

در واقع هر ساله دوم ارديبهشت هر سال يادآور تدبيرحکيمانه امام خميني (ره) در تاسيس سپاه پاسداران انقلاب اسلامي است که ايستادگي در برابر ابرقدرت هاي شرق و غرب را سرلوحه کار خود قرار داد تا عزت و افتخار حسيني را بيش از پيش نصيب ملت غيور ايران کند.

قانون اساسی کشورمان در خصوص سپاه پاسداران تصریح کرده است: "سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در نخستین روزهای پیروزی این انقلاب تشکیل شد، برای ادامهٔ نقش خود در نگهبانی از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن پا برجا می‌ماند. حدود وظایف و قلمرو مسئولیت سپاه پاسدارن در رابطه با وظایف و قلمرو مسئولیت نیروهای مسلح دیگر با تأکید بر همکاری و هماهنگی برادرانه میان آن‌ها به وسیله قانون تعیین می‌شود."

سپاه پاسداران، فرزند خلف انقلاب اسلامی که روز به روز قد می‌کشد

فرمانده کل سپاه، مستقیماً توسط مقام معظم رهبری انتخاب می‌شود و جانشین و فرماندهان ستاد مشترک و نیروها به پیشنهاد فرمانده کل سپاه و با تصویب و حکم رهبری انتخاب می‌شوند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علاوه بر ستاد مشترک، شامل نیروی زمینی، نیروی هوافضا، نیروی دریایی، نیروی قدس و سازمان بسیج مستضعفین است.همچنین دو ساختار دیگر در سپاه با عنوان حوزه نمایندگی ولی فقیه و سازمان حفاظت اطلاعات وجود دارند که اولی کاملاً مستقل از ساختار فرماندهی و مستقیماً زیر نظر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده کل قوا قرار دارد و دومی نیز تقریباً مستقل از فرماندهی است و فرمانده آن را مقام معظم رهبری با پیشنهاد فرمانده سپاه انتخاب می‌کند.

پس از اینکه "سردار سرلشکر محمدعلی جعفری" در سال ۱۳۸۶ مسئولیت فرماندهی کل سپاه پاسداران را عهده‌دار شد تغییرات و نوآوری‌هایی در سپاه به وجود آمد که از جمله آن‌ها می‌توان به تشکیل سازمان بسیج مستضعفین و تشکیل ۳۱ سپاه استانی اشاره کرد.

سپاه پاسداران، فرزند خلف انقلاب اسلامی که روز به روز قد می‌کشد

گفتنی است سردار "حسین سلامی" در حال حاضر جانشین فرمانده کل سپاه است و سرداران "پاکپور"، "حاجی‌زاده" و "فدوی" به ترتیب فرماندهی نیروی زمینی، نیروی هوا فضا و نیروی دریایی سپاه را بر عهده دارند.

حضرت امام خمینی در دوم اردیبهشت سال ۱۳۵۸ طی فرمانی به شورای انقلاب اسلامی رسماً تأسیس این نهاد را اعلام کرد و شورای انقلاب با تأسیس شورای فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گام اساسی را در جهت سازماندهی این نهاد برداشت. سپاه نهادی نظامی و بازوی مسلح برای پاسداری از نظام جمهوری اسلامی ایران است.

سپاه پاسداران، فرزند خلف انقلاب اسلامی که روز به روز قد می‌کشد

در نخستین روزهای پس از انقلاب بهمن ۵۷، دولت موقت که به علت فروپاشی قوای انتظامی و نظامی فاقد ابزار لازم برای اعمال حاکمیت بر کشور بود، درصدد بر آمد تا نیرویی مسلح بنام گاردملی به وجود آورد و با پیشنهاد محمد توسلی نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای آن برگزیده شد. در حکم امام خمینی تأکید شده بود که سپاه پاسداران زیر نظر دولت موقت فعالیت خواهد کرد. هدف از تشکیل این نهاد نیز حفظ انضباط در شهرها و روستاها، جلوگیری از تحریک و توطئه، جلوگیری از خرابکاری در موسسات دولتی و ملی و مراکز عمومی و سفارتخانه‌ها، جلوگیری از رسوخ عناصر فرصت‌طلب و ضدانقلابی در داخل صفوف مردم، اجرای دستور دولت موقت و اجرای احکام دادگاه‌های فوق‌العاده اسلامی، ذکر شده بود.

سپاه پاسداران، فرزند خلف انقلاب اسلامی که روز به روز قد می‌کشد

همزمان با تشکیل سپاه پاسداران، گروه‌های مسلح موازی دیگر نیز بطور خودجوش برای حفظ انقلاب تشکیل شده بودند 

گارد انقلاب در پادگان جمشیدیه به سرپرستی عباس آقازمانی و مورد حمایت آیت‌الله موسوی اردبیلی

گارد دانشگاه‌ها یا پاسا مورد حمایت دکتر سید محمد بهشتی. این گروه عمدتاً عده‌ای از عناصر مبارز را که در لبنان آموزش چریکی دیده و به کشور برگشته بودند، دربر می‌گرفت. محسن آرمین از جمله اعضا گارد دانشگاه بود.

نیروهای مسلح سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی به سرپرستی محمد بروجردی و مورد حمایت مرتضی مطهری.

سپاه پاسداران، فرزند خلف انقلاب اسلامی که روز به روز قد می‌کشد

وجود این چهار گروه مسلح موازی، اختلاف‌ها و اصطکاک‌هایی را در پی داشت. این مسئله در شورای انقلاب طرح و سرانجام تصمیم گرفته شد که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با هماهنگ کردن این گروه‌ها و یک‌پارچه کردن آنها، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را شکل دهد. پس از تخصیص بودجه ۱۲۰ میلیون تومانی به سپاه از سوی دولت موقت سپاه قدرتمندتر از قبل تصمیم به ادغام سایر نیروها در خود گرفت. در تاریخ ۱۸ فروردین ۱۳۵۸، همه این گروه‌ها با سپاه پاسداران ادغام شدند و جواد منصوری به عنوان فرمانده سپاه انتخاب شد. به فاصله اندکی پس از او عباس آقازمانی مشهور به (ابوشریف) فرماندهی سپاه و فرماندهی عملیات آن را بر عهده گرفت. پس از ادغام، محسن رضایی، محسن رفیق‌دوست و عباس دوزدوزانی در اواخر فروردین ۱۳۵۸ به دیدار امام خمینی در قم رفتند و خواستار استقلال سپاه از دولت موقت شدند.

در این دیدار امام خمینی برخلاف جهت‌گیری پیشین خود مبنی بر نظارت دولت موقت بر سپاه، دستور تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی زیر نظر شورای انقلاب را صادر کرد. در پی این فرمان، گروه دوازده نفره اساسنامه‌ای را در ۹ ماده و ۹ تبصره تهیه کرد که به تصویب شورای انقلاب رسید. به دنبال آن شورای فرماندهی سپاه تشکیل گردید و اعضای آن احکام خود را از شورای انقلاب دریافت کردند. 

در ۲ اردیبهشت ۱۳۵۸ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با انتشار بیانیه‌ای رسماً اعلام موجودیت کرد

رهبران و مردم انقلاب اسلامی ايران از زمان سقوط رژيم شاه كه متحد آمريكا و اسرائيل بود، به خوبی می‌دانند كه رويارويی با دشمنان اسلام روزی فرا خواهد رسيد و اين امر روزی به وقوع می‌پيوندد. بنابراين فراهم آوردن مقدمات و آمادگی‌ها‌ی نظامی اين رويداد احتمالی از 35 سال پيش آغاز شده است.

سپاه پاسداران، فرزند خلف انقلاب اسلامی که روز به روز قد می‌کشد

ايرانی‌ها از گذشته بسيار خوب آموخته‌اند كه وابسته به كشورهای صادر كننده سلاح نباشند به ويژه اينكه سلاح بين المللی دائما بسته به چانه‌زنی‌ها و پرداخت پول بيشتر است، به همين دليل ايران تصميم گرفت در اين زمينه به خود تكيه كند و صنعت نظامی خود را پيشرفته كند. در نتيجه سلاح ايرانی توانايی پايداری را يافت و حتی در برخی زمينه‌ها بر سلاح آمريكايی برتری يافت و با وجود این كه در جنگ تحميلي 8 ساله كه دنيا مقابل ايران ايستاد و تلاش كرد دولت ايران را ساقط كند، ايران از جنگ عراق مرحله جديدی را آغاز كرد و آن تولد قدرت نظامی ايران بود. با توجه به اینکه مهم‌ترین مأموریت سپاه پاسداران، حفاظت از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن بوده و هست، این تشکیلات تازه‌تأسیس تیم‌ها، دسته‌ها، گروهان‌ها و گردان‌های عملیاتی را صرفاً برای عملیات شهری و حفظ و ارتقای امنیت داخلی کشور شکل داد. در هر شهر و شهرستانی، سپاه به تناسب نیرویی که جذب می‌کرد و وسعت سرزمینی و حساسیت‌های امنیتی خاصی که آن منطقه داشت، وضعیت خود را سامان می‌داد.


جايگاه بلند و ارزشمند سپاه پاسداران و رشادت هاي بي شمار رزم آوران آن نهاد در طول هشت سال دفاع مقدّس، در قالب وصف نمي گنجد و تنها بايد همان جمله معروف امام راحل را يادآور شد که «اگر سپاه نبود کشور هم نبود».


يك روزنامه الجزايری نوشت: سامانه موشكی ايران قادر است در دقايق نخست درگيری، تمام قسمت‌های ناوگان دريايی آمريكا را در خليج فارس متلاشی و به لاشه كشتی و ناو جنگی تبديل كند.


زمانی كه مقامات ايرانی آزمايش موفقيت آميز موشك "عاشورا" را اعلام كردند، در واشنگتن و تل آويو بلوايی بر پا شد مبنی بر اينكه موشك جديد ايران از لحاظ تكنولوژی قادر است به هر هدف آمريكايی در شرق اروپا و هر هدف صهيونيستی برخورد كند و در محل برخورد ويرانی گسترده‌ای را ايجاد كند.

الشروق افزود: موشك عاشورا تاج صنعت موشك ايران شد به طوری كه سران نظامی ايران در رويارويی احتمالی آينده بر آن تاكيد كرده‌اند.

سپاه پاسداران، فرزند خلف انقلاب اسلامی که روز به روز قد می‌کشد

اين روزنامه الجزايری افزود: عاشورا موشكی بالستيك با برد ميان 2 تا 2 هزار و پانصد كيلومتر است كه قابليت حمل كلاهك غيركلاسيك را دارد. ديگر موشك بالستيك و نزديك به عاشورا از خانواده شهاب است كه دور بردترين آن شهاب 3 با 1300 كيلومتر برد است و اين به معنای پوشش كامل رژيم صهيونيستی است. البته ايران توانست با اصلاح آن برد آن را به 1800 كيلومتر افزايش بدهد.

الشروق نوشت: موشك عاشورا آنقدر دقيق و دارای فن‌آوری خوب است كه يكی از برگ‌های برنده و غافلگير كننده ايران در جنگ‌های احتمالی به شمار می‌رود.

ايران شمار زيادی از آن را به سرعت توليد كرده و آنها را آماده و نشانه رفته به سوی مراكز حساس رژيم صهيونيستی قرار داده است، كه از جمله اين مراكز و نقاط حساس تاسيسات هسته‌ای "ديمونا" است در حالی كه ساير موشك‌های ايران به سوی تمام پايگاه‌های آمريكا در منطقه نشانه گرفته شده است به طوری كه دستكم برای هر پايگاه 5 موشك قرار داده شده است.

از سوی ديگر، خانواده موشك‌های ايران دارای انواع سلاح‌های مرگبار است كه شامل سلاح‌های دفاعی و ضد زرهی و ... می‌شود و نكته مهم اين است كه همه اين سلاح‌ها ساخت بومی ايران و فن‌آوری آن برای دشمنان ناشناخته است، همچنانكه نوع و نتيجه آن جز در درگيری‌های احتمالی آينده شناخته نخواهد شد.

جدیدترین دستاوردهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
 
**نیروی هوا فضای سپاه پاسداران

نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هرساله در رژه نیروهای مسلح گوشه‌ای از دستاوردهای خود را به نمایش می‌گذارد که از جمله آن می‌توان به انواع رادارها از جمله علیم، قدیر و ... ،  موشک ‌های  زمین به زمین ، زمین به هوا و ...  موشک‌ها ی دوربرد سجیل با برد 2 هزار کیلومتر، موشک کلاس شهاب،  موشک قدر F با برد 2000 کیلومتر ، موشک قدر H با برد 1350 کیلومتر، سامانه‌های موشکی زلزال، هرمز (دوفروندی)، سامانه موشکی تورM1، سامانه موشکی رعد، سامانه موشکی طبس و سامانه موشکی سوم خرداد، موشک نقطه زن فاتح 110، موشک خلیج فارس، کروز یاعلی، انواع  پهپادها و انواع سامانه های موشکی رزم زمینی و هوایی و موشک‌های دوش پرتاب و ... از ادوات نظامی نیروی  هوافضا سپاه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

سپاه پاسداران، فرزند خلف انقلاب اسلامی که روز به روز قد می‌کشد

 
سپاه پاسداران، فرزند خلف انقلاب اسلامی که روز به روز قد می‌کشد
** نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

 از جمله دستاوردهای نیروی دریایی سپاه پاسداران می‌توان به موشک‌های ساحل به دریا، شناور عاشورای پدافندی به همراه توپ، سکوی پرتاب موشکی خاتم ۵، سامانه تکنیک آماده سازی موشک، شناور موشک انداز و اژدرافکن ذوالفقار جی ام تی ۱۶ ، شناور عاشورای مین ریز به همراه یک فروند مین تمرینی، سکوی پرتاب موشک قارعه، دستگاه رادار ۲۰۳۱، شناور موشک انداز رضوان و سراج ،  شناور عاشورای سراج، شناور راکت انداز طارق، شناور راکت انداز عاشورا، شناور عاشورای راکت انداز ریپ ۳۳، موشک ساحل به دریای نور، موشک ساحل به دریای قادر، موشک ساحل به دریای قمر، صاعقه،  موشک ظفر، موشک نصر، مین تمرینی،  قایق پرنده و ... اشاره کرد. 

سپاه پاسداران، فرزند خلف انقلاب اسلامی که روز به روز قد می‌کشد


سپاه پاسداران، فرزند خلف انقلاب اسلامی که روز به روز قد می‌کشد

**نیروی زمینی سپاه پاسداران

از جمله دستاوردهای نیروی زمینی سپاه می‌توان به تانک رخش به همراه زره واکنش نسل ۱ و ۲، تانک مدرنیزه شبدیز، نفربر رزمی ذوالجناح،  نفربر پدافندی براق، خمپاره انداز، تانک رخش پل گذار، توپ خودکششی ۱۵۰ میلی متری، توپ خودکششی ۱۲۲ میلی متری محمول، تانک ریکاوری شبدیز، موشک زلزال، راکت انداز فجر ۵، راکت انداز فجر ۳، خودرو پیشرفته، سفیر ۴، جیپ سفیر ۳ به همراه سامانه ارسال تصویر، راکت انداز فلق، خمپاره انداز ۱۲۰ و ... است.  
سپاه پاسداران، فرزند خلف انقلاب اسلامی که روز به روز قد می‌کشد


سپاه پاسداران، فرزند خلف انقلاب اسلامی که روز به روز قد می‌کشد
** نابود كردن تاسيسات هسته‌ای صهيونيستی و پايگاه‌های آمريكايی

الشروق افزود: موشك قدر با برد 1119 مايل ، يكی ديگر از موشك‌های ايران است كه از لحاظ سرعت جز سريع‌ترين موشك‌های دنياست و قادر است بر تمام رادارها و موشك‌های ضد موشك فائق آيد. در نتيجه هر چقدر قدرت سامانه دفاعی ضد موشك دشمن قوی باشد، اين موشك به هدف اصابت مي‌كند.

سپاه پاسداران، فرزند خلف انقلاب اسلامی که روز به روز قد می‌کشد

بنا بر اين گزارش، جمهوری اسلامی ايران صدها فروند موشك "قدر" در اختيار دارد و با پيشرفته كردن آن توانسته است قدرت حمله به ناوگان دريايی آمريكا را به دست آورد.

كارشناسان ايرانی تاكيد می‌كنند موشك قدر قادر است در دقايق نخست درگيری همه بخش‌های ناوگان دريايی آمريكا را غرق كند. سامانه موشك زمين به زمين ايران بر اساس سامانه "تور ام 1 " عمل می‌كند كه قادر است چند هدف متحرك يا ثابت را همزمان بزند، ولی آنچه ويژگی بارز موشك‌های ايرانی است، فن آوری داخلی و بومی كارشناسان ايران است كه بسيار دقيق تر و ويرانگرتر است.

سپاه پاسداران، فرزند خلف انقلاب اسلامی که روز به روز قد می‌کشد

بنا بر گزارشات منتشر شده، اين سامانه موشكي شامل انواع زير است:  كوتاه برد: عقاب 35 كيلومتر، شهاب 1 با برد 350 كيلومتر، شهاب 2 با برد 750 كيومتر، فاتح 100 تا 250 كيلومتر، زلزال 2 با برد 200 كيلومتر، زلزال 3 با برد 400 كيلومتر.

ميان برد: كه برد اين موشك‌ها ميان هزار تا 3 هزار كيلومتر است كه از جمله آن می‌توان شهاب 2 و 3 را نام برد كه برد آن از 300 تا هزار و 300 كيلومتر است. همچنين موشك فجر 3 نيز از نوع ديگر ميان برد است.

علاوه بر اين، موشك‌های فوق ميان بردی وجود دارد كه برد آن ميان 3300 تا 5500 كيلومتر است و از جمله آن می‌توان به قدر 110 اشاره كرد كه با اصلاحاتی كه ايران روی آن انجام داده است برد آن به 3 هزار كيلومتر رسيده است.

 دور برد: كه از جمله آن شهاب 4 و شهاب 5 است كه ايران همچنان برای پيشرفته تر كردن آن تلاش می‌كند. انتظار می‌رود برد آن به زودی به فاصله‌ای بيشتر از 5 هزار كيلومتر برسد.

سپاه پاسداران، فرزند خلف انقلاب اسلامی که روز به روز قد می‌کشد

الشروق نوشت: علاوه بر اين موشك‌ها، ايران سامانه دفاعی موشكی هم در اختيار دارد مانند موشك‌های دفاعي هوايی حامل "ميثاق 1 و 2" است كه فن‌آوری آن به حدی رسيده است كه می‌تواند جنگنده‌های مدرن را سرنگون كند و با بمب‌های هوشمند نيز مقابله نمايد.

از سوي ديگر ايران داراي موشك‌های ضد تانك "طوفان 1 و 2"، موشك "رعد" ، "صاعقه" و "دهلاویه" است كه كليه تانك‌های زرهی پيشرفته قادر به مقاومت در برابر كلاهك ويرانگر بزرگ آن نيست. علاوه بر اين ايران موشك‌هايی در اختيار دارد كه ويژه نيروهای دريايی است و از جمله آن می‌توان به موشك "نور" با برد 200 كيلومتر، "كوثر" و "حوت" اشاره كرد كه قادر است زيردريايي‌های آمريكايی و صهيونيستی را به سادگی نابود كند.

سپاه پاسداران، فرزند خلف انقلاب اسلامی که روز به روز قد می‌کشد

الشروق تاكيد كرد: مطالعات غرب نشان داده است كه اين سامانه موشكی ايران قادر است تمام قسمت‌های ناوگان دريايی آمريكا را در خليج فارس متلاشی و به لاشه كشتی و ناو تبديل كند.



نخستین فرمانده سپاه پس از شورای فرماندهی، محسن رضایی است که در ۲۸ سالگی توسط امام خمینی(ره) به این سمت منصوب شد (تا قبل از این انتخاب فرمانده سپاه با شورای انقلاب اسلامی بود). محسن رضائی برای مدت ۱۸ سال فرماندهی این نهاد را بر عهده داشت ولی در سال ۱۳۷۷ از فرماندهی سپاه استعفاء کرد و قائم مقام او سید یحیی صفوی مشهور به رحیم صفوی از سوی رهبر معظم انقلاب سید علی خامنه‌ای به این سمت منصوب شد. در ۱۰ شهریور ۱۳۸۶ دوره مسئولیت ۱۰ ساله وی در فرماندهی سپاه به پایان رسید و سید علی خامنه‌ای به جای وی سرتیپ پاسدار محمدعلی جعفری فرمانده سابق نیروی زمینی سپاه را به فرماندهی سپاه پاسداران برگزید و او را از درجه سرتیپی به درجه سرلشگری ارتقاء داد.

سپاه پاسداران، فرزند خلف انقلاب اسلامی که روز به روز قد می‌کشد

ساختار فرماندهی سپاه به شکلی است که در راس آن فرمانده کل قرار دارد. پس از او جانشین یا قائم مقام قرار می‌گیرد و پس از او نیز رئیس ستاد مشترک حائز اهمیت است که به طور مستقیم با فرمانده کل در بالا و با فرماندهان نیروهای پنج‌گانه در پایین مرتبط است. فرمانده کل سپاه مستقیماً توسط رهبری انتخاب می‌گردد و جانشین و فرماندهان ستاد مشترک و نیروها به پیشنهاد فرمانده کل و با تصویب و حکم رهبری انتخاب می‌شوند.

سپاه پاسداران، فرزند خلف انقلاب اسلامی که روز به روز قد می‌کشد

سرلشکر محمدعلی جعفری با دسته‌بندی تهدیدات علیه جمهوری اسلامی به تهدیدهای نرم، نیمه‌سخت (شورش‌های منافقین بدون سلاح گرم، تهدیدهای اقتصادی-سیاسی داخلی و خارجی) و سخت (شورش‌های مسلحانه، جنگ داخلی و جنگ خارجی) وظیفه مبارزه با تهدید نرم را به بسیج غیرنظامی، نیمه‌سخت را به بسیج نظامی و سخت را به نیروی زمینی سپاه و بسیج نظامی محول می‌کند.

**تهمت‌های ناروایی که همیشه بوده و است

با انتشار اسناد بسیار محرمانه دولت بیل کلینتون، مشخص شد او در تابستان ۱۹۹۹ در پیامی کتبی به محمد خاتمی همتای ایرانی خود، سپاه پاسداران را مسئول بمب‌گذاری برج‌های خبر در عربستان سعودی دانسته و خواستار استرداد متهمین این حادثه بوده‌ است. در مقابل دولت وقت ایران اتهام‌های آمریکا را نادرست و غیرقابل پذیرش می‌خواند و تأکید کرد هیچ سازمان وابسته به جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گونه دخالتی در طراحی، پشتیبانی و یا اجرای این بمب‌گذاری نداشته است. البته ویلیام پری، وزیر دفاع آمریکا در زمان بیل کلینتون، در سال ۲۰۰۷ اعلام کرد به این نتیجه رسیده‌اند که بمب‌گذاری کار القاعده بوده و نه ایران، البته هیچ‌گاه ثابت نشد که این کار توسط سپاه انجام شده باشد. عده‌ای معتقدند که این کار سازمان موساد و سیا برای تخریب چهره سپاه پاسداران بوده است.

سپاه پاسداران، فرزند خلف انقلاب اسلامی که روز به روز قد می‌کشد

بر اساس توافق وزیران خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا، تمام حساب‌های بانکی که به اعضا و وابستگان سپاه پاسداران تعلق دارند مسدود شده است، البته سپاه پاسداران در اتحادیه اروپا هیچ حساب بانکی رسمی نداشته و با توجه به ایده ائولوژی‌های آن نمی‌تواند حساب بانکی داشته باشد و مسدود کردن حساب‌هایی که وجود ندارند، عملا یک جنگ روانی است. استرالیا، نام رستم قاسمی، فرمانده سابق قرارگاه خاتم‌الانبیا سپاه پاسداران، را در فهرست تحریم‌های یک‌جانبه این کشور قرار داد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در چارچوب اجرای قطعنامه ۱۹۲۹ شورای امنیت علیه ایران، فرمانده سپاه و وزیر دفاع ایران را به همراه نیروی هوایی و فرماندهی موشکی سپاه و شرکت مهندسی نفت و گاز سپانیر و شرکت راه ساحل وابسته به قرارگاه خاتم‌الانبیا در فهرست تحریم خود قرار داد. محمدعلی جعفری، فرمانده سپاه پاسداران، محمدرضا نقدی، فرمانده بسیج، و احمد وحیدی، وزیر سابق دفاع، در فهرست افراد مورد تحریم قرار گرفتند.


سپاه پاسداران در آينه کلام امام خميني (ره)

حضرت امام خميني (ره) در بخشي از سخنان خود در حمايت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامي مي فرمايند «من از سپاه راضي هستم و به هيچ وجه نظرم از شما برنمي گردد، اگر سپاه نبود، کشور هم نبود؛ من سپاه پاسداران را بسيار عزيز و گرامي مي دارم، چشم من به شماست، شما هيچ سابقه اي جز سابقه اسلامي نداريد».

ايشان همچنين درباره نقش سپاه در پشتيباني از جمهوري اسلامي فرموده اند «سپاه پاسداران که رُکني بزرگ در پيروزي انقلاب اسلامي است، با اقتدا به مولاي خود سيد مظلومان ـ عليه الصلوة والسلام ـ نجات بخش ملت ايران و اسلام عزيز از شب هاي تاريک و ظلماني ستمشاهي بود و در پاسداري از انقلاب و هدف هاي آن، عاملي مؤثر و رُکني رکين بوده و هست».


در سايه سار کلام رهبری

رهبر معظم انقلاب اسلامي، حضرت آيت اللّه خامنه اي نيز درباره جايگاه سپاه در نظام جمهوري اسلامي ايران مي فرمايند «سپاه در تاريخ شناخته شده خود ما، يک پديده کم نظير و شايد بي نظير است؛ يعني سپاه، موجودي است که ولادت و رشد و نماي آن در صحنه انقلاب، آن هم در عرصه دشوارترين آزمون هاي انقلاب بود».





سپاه پاسداران، فرزند خلف انقلاب اسلامی که روز به روز قد می‌کشد

هم‌اکنون چندین سال است که سپاه پاسداران موشک‌های خود را بدون حاج حسن شلیک می‌کند 

به هر حال سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران مردانه پای رهبر و ایدئولوژی خود ایستاده است و به راه خود ادامه می‌دهد. سپاه به عنوان رکن اصلی محور مقاومت در مقابل همه محورهای شرارت ایستادگی می‌کند. نیرویی که از امتحانات بزرگی چون 8 سال دفاع مقدس سربلند بیرون آمده و خود را اثبات کرده است. هم اکنون سپاه به الگویی جهانی برای تمام عدالتخواهان تبدیل شده است، عدالتخواهانی که سپاه پاسداران را اصلی ترین رکن محور مقاومت می دانند؛ محوری که خواب را بر چشمان امپریالیسم غربی - صهیونیستی و جیره خوارانش هم چون داعش حرام گرده است.

گزارش از حمیدرضا قربانی


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۵ ۰۴ فروردين ۱۳۹۵
درود برسپاه وتمامی نیروهایه مسلح وفرماندهان آن
آخرین اخبار