تخصیص اعتبار برای حل مشکلات بهداشتی درمانی شرق استان فارس

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پرشکی در جریان بازدید از بیمارستان درحال ساخت امام خمینی (ره) استهبان از تخصیص اعتبار کافی برای رفع مشکلات بهداشتی درمانی رصد شده در شرق استان فارس خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبدا دکتر سید حسن هاشمی در بازدید از بیمارستان 96 تختخوابی در حال ساخت امام خمینی (ره) استهبان در جمع خبرنگاران با بیان این که تخصیص اعتبار به استان ها در بازدید ها صورت نمی گیرد، گفت: حضور در شرق استان فارس به منظور تطبیق برنامه ریزی های انجام شده با گزارش های ارسالی از شهرستان ها است.

وی با تاکید بر این که اقدامات بر اساس برنامه ریزی های از قبل صورت گرفته انجام می شود، عنوان کرد: بودجه بندی ها پیش از آغاز سال تعیین می شود زیرا ممکن است زمان کافی برای بازدید بسیاری از شهرها وجود نداشته باشد لذا عادلانه نیست که اعتبارها در سفر هزینه شود.

وی با اشاره به این که قول های مساعدی برای رفع مشکلات شهرستان های شرق استان فارس داده شده است، گفت: با توجه به این که مجموع اعتبارهای مورد نیاز برای برطرف کردن این مشکلات جزئی است، اعتبارهای مورد نیاز تخصیص داده می شود. این در حالی است که اعتبارهای کلی در قالب اعتبارهای سال 94 و 95 در حال پیگیری است.بخشی از این پروژه ها را وزارت راه و شهرسازی دنبال می کند و بخش دیگر را با برنامه هایی که دولت در تعریف مشوق برای بخش خصوصی در تامین زیرساخت های بخش سلامت انجام می دهد، قابل پیگیری است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پرشکی همچنین با اشاره طرح پزشک خانواده در

 کشور، اذعان کرد: این طرح در شهرهای زیر 20 هزار نفر در حال انجام است و در سال جاری نیز در شهر های زیر 50 هزار نفر اجرا می شود.

وی ادامه داد: در عین حال، این طرح برای 10 میلیون نفر حاشیه نشین نیز در حال انجام است، تصور ما بر این است که این پوشش تا پایان سال در تمام کشور اجرایی شود.

دکتر هاشمی با اشاره به این که پایلوت این طرح در شهرها فعلا در دو استان مازندران و فارس است، خاطرنشان کرد: در صورتی که بخواهیم این طرح بهتر اجرا شود به هماهنگی بیشتر بین بیمه ها و سایر سازمان های ذی ربط نیاز داریم ؛ به طور مثال مردم اکنون معترض هستند چرا باید برای مراجعه به پزشک خانواده حتما مهر پزشک خانواده را دریافت کنند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پرشکی با بیان این که این سیستم از نظر روند اجرایی درست است؛ مشکل این روند را تشکیل نشدن سطح دوم یعنی حضور پزشکان متخصص در این طرح دانست و گفت: اما تا زمان ایجاد این رده، مردم نباید دچار مشکل شوند. لذا بیمه ها باید بپذیرند بدون مهر پزشک خانواده نیز اگر بیماری به پزشک متخصص مراجعه کرد با پرداخت 30 درصد حق ویزیت و هزینه ها بتواند از این خدمات بهره مند شود.

دکتر هاشمی با تاکید بر لزوم تقویت شبکه IT گفت: همچنین باید بتوان برای افرادی که از نظام ارجاع استفاده می کنند، مشوق های بهتری در نظر گرفت.از سوی دیگر ارائه آموزش های لازم به پزشک های خانواده در حال انجام است.

 در ادامه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پرشکی از مرکز سلامت خیر ساز خلیل فرهی بازدید کرد.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار