سارق حرفه‌ای مغازه‌ در ارومیه دستگیر شد

فرمانده انتظامی ارومیه از دستگیری سارق حرفه‌ای مغازه‌های ارومیه با پنج فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه وبگردي باشگاه خبرنگاران جوان، مالک ولی‌زاده امروز اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از مغازه‌های شهرستان ارومیه، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران انتظامی ارومیه قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی، موفق شدند سارق را شناسایی کنند، در استعلام‌های صورت گرفته مشخص شد متهم مذکور از سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار است.

فرمانده انتظامی ارومیه ادامه داد: پس از شناسایی مخفیگاه متهم، ماموران به صورت نامحسوس، وی را تحت نظر قرار داده و وی را روز گذشته حین سرقت سرقت دستگیر کردند.

این مسئول گفت: متهم در بازجویی‌های پلیسی به پنج فقره سرقت از مغازه‌های شهرستان ارومیه اعتراف کرد.

ولی‌زاده در ادامه خاطرنشان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی، تحویل مقامات قضایی شد.

این مسئول با بیان اینکه 60 درصد از سرقت‌های آذربایجان غربی در شهرستان ارومیه رخ می‌دهد، گفت: با توجه به اینکه جمعیت شهرستان ارومیه نسبت به سایر شهرستان‌های استان بیشتر بوده و بیشتر مردم شهرستان‌های آذربایجان غربی به مرکز استان مهاجرت می‌کنند این امر سبب افزایش سرقت‌های رخ داده این شهرستان شده‌است.

ولی‌زاده از شهروندان درخواست کرد در صورت مواجه شدن با هرگونه مورد مشکوک و یا فعالیت توسط سارقان و افراد فرصت‌طلب، ضمن حفظ خونسردی در اسرع وقت از طریق سامانه 110 به پلیس اطلاع دهند.

وی با بیان اینکه اصناف و پلیس می توانند با تعامل و همکاری دوجانبه نقش مهمی را در کاهش جرائم و آسیب ها برعهده گیرند، افزود: پیشگیری از جرایم به ویژه سرقت از صنوف با به کار بستن توصیه های پلیس ممکن است.

فرمانده انتظامی ارومیه ضمن توصیه به متصدیان صنوف آمده در راستای امنیت محیط کسب و کار گفت: مغازه داران و متصدیان صنوف در زمان انجام فریضه نماز و استراحت و غیره نسبت به قفل کامل مغازه و واحد صنفی خود اقدام و با کشیدن کرکره و قرار دادن حفاظ زمینه وقوع سرقت را از مجرمین و سارقان سلب کنند.

این مسئول با بیان اینکه در هنگام ترک مغازه و تعطیلی کار خود از قفل بودن کامل درب ورودی مغازه اطمینان حاصل کنید، بیان کرد: مغازه‌داران و متصدیان، واحد صنفی و محل کسب خود را به تجهیزات ایمنی و بازدارنده از قبیل دوربین مداربسته و آژیر مجهز کنند.

ولی‌زاده همچنین از شهروندان و متصدیان واحدهای صنفی خواست چنانچه از آژیر خطر استفاده می‌کنند محل نصب آن را طوری انتخاب کرده که سارقان نتوانند به راحتی آن را تشخیص دهند.

منبع: فارس

براي آگاهي از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: سرقت ، ارومیه ، دستگیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار