بندرعباس؛

افزایش ۵۱درصدی ترانزیت کالا در راه آهن بندر شهید رجایی

مدیر کل راه آهن هرمزگان گفت: ازابتدای سال تاکنون بیش از ۲ونیم میلیون تن محمولات نفتی و غیر نفتی ازطریق راه آهن بندر شهید رجایی بندرعباس ترانزیت شده است.

افزایش ۵۱درصدی ترانزیت کالا در راه آهن بندر شهید رجاییبه گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان؛محمد پورفخری مدیر کل راه آهن هرمزگان  افزود: این میزان ترانزیت ۵۱درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش یافته است.

وی گفت:در این مدت جابجایی انجام گرفته بوسیله ۴۳ هزار و ۲۳۷ دستگاه واگن محقق شده است .مدیر کل راه آهن هرمزگان افزود:امسال با توسعه خطوط ریلی در محوطه بندری شهید رجایی جابجایی بار توسط حمل و نقل ریلی ، افزایش ۲۳ درصدی را نسبت به حمل بار جاده ای دارد.

محمد پورفخری گفت :پارسال ۱۰ درصد محمولات تجاری ورودی و خروجی به بندر شهید رجایی توسط راه اهن جابجا شده بود.

مدیر کل راه آهن هرمزگان افزود: در این مدت درزمینه بارگیری کالا های ترانزیتی تعداد ۱ هزار و ۸۷۸دستگاه واگن و به میزان ۵۲ هزار و ۶۲۷ تن و درزمینه تخلیه نیز ۸هزار۹۸۸ دستگاه واگن به میزان ۵۵۴ هزار و ۱۴۱ تن کالا بوده است.

وی گفت :در زمینه حمل کالای ترانزیت توسط ۱۰هزار و۸۶۶ دستگاه واگن و به میزان ۶۰۶ هزار و ۷۶۸ تن بار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در تعداد واگن حدود۲برابر وتناژ کالا بیش ازبرابر افزایش یافته است.

محمد پورفخری بیشترین کالاهای ترانزیت شده را گوگرد ،پنبه ، مواد معدنی ، کانتینر و مواد فله عنوان کرد.این کالاهااز مرز سرخس به کشور های آسیای میانه (ازبکستان،ترکمنستان،تاجیکستان) ارسال شده است.

وی درخصوص عملکرد اداره کل راه آهن هرمزگان در محور بندرعباس - بافق افزود: از ابتدای سال تا کنون در زمینه تخلیه و بارگیری ۱۲۷ هزار و ۱۴۸ دستگاه واگن و به تناژبیش از ۸ میلیون تن محمولات جابجا شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۵ درصد در زمینه واگن و ۴ درصد در زمینه تناژ افزایش یافته است.

مدیر کل راه آهن هرمزگان در مورد تن کیلومتر مرزی گفت:در این مدت بیش از ۳ میلیارد تن کیلومتربار جابجا شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد افزایش دارد.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.