شاعران قوی در اقلیت هستند

شاعرانی که اشعار خوب و قوی ارائه می‌دهند، در اقلیت هستند.

محمدرضا سهرابی‌نژاد، شاعر در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به وجود سطوح خوب، متوسط و ضعیف در شعر امروز گفت: شاعرانی که اشعاری خوب و قوی ارائه می‌دهند، در اقلیت هستند و بیشتر شاعران کارهای ضعیفی ارائه می‌دهند. از طرف دیگر قیمت فروش کتاب بالاست.

وی افزود: هم‌اکنون با شعرهایی در جامعه مواجه می‌شویم که برای خرید مجموعه آن بهای گزافی پرداختیم اما بسیاری از آن‌ها جزو اشعار ضعیف قرار می‌گیرند. هم‌اکنون جوی در ادبیات کشورمان به وجود آمده است که هر فردی می‌تواند شاعر شود و مجموعه شعر چاپ کند.

این شاعر با اشاره به آنکه شاعران ما در گذشته بسیار دیر کتاب منتشر می‌کردند، بیان کرد: شاعران گذشته پس از آنکه شعر خود را به استادان ارائه دادند و شعرشان در خدمت آن‌ها به مرحله‌ای از پختگی رسید، مجموعه شعر منتشر می‌کردند هم‌اکنون شاهد انتشار این نوع ادبی بدون وزن و قافیه هستیم.

سهرابی‌‌نژاد، در خصوص ترانه‌سراهایی که با موسیقی آشنایی ندارند، اظهار داشت: ابتدا ترانه‌سرا باید با موسیقی آشنایی داشته باشد، سپس ترانه خود را منتشر کند. آشنایی با رموز و فنون شعری نیز شرط شاعر بودن فرد است.

وی تصریح کرد: ترانه‌سرا و شاعر خوب و قوی در ادبیات ما اندک است. از طرف دیگر از شعرهای آیینی و اجتماعی استقبال چندانی نمی‌شود. به خصوص مخاطبان جوان به سراغ شعرهایی با مضامین عشق مجازی می‌شوند و این نوع شعر برای آن‌ها جذابیت زیادی دارد.

این شاعر ادامه داد: بسیاری از شاعران بدون آنکه از عشق آگاهی داشته باشند، از آن سخن می‌گویند و سرایش پیرامون این موضوع به دغدغه برخی افراد تبدیل شده است.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.