اردبیل؛

برگزاری اولین کنگره بین‌المللی زمین و انرژی پاک در اردبیل

اولین کنگره بین المللی زمین، فضا و انرژی پاک برای اولین بار در استان اردبیل و به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی در مراسم افتتاحیه این کنگره بین‌المللی در اردبیل اظهار داشت: حوزه محیط زیست و منابع طبیعی در واقع یک موضوع علمی و اقتصادی نیست بلکه به عنوان یک نعمت و ارزش الهی است که انسان‌ها باید امانتدار این نعمت بوده و در نگهداری این ارزش‌ها تمام تلاش خود را انجام دهیم.

گودرز صادقی گفت: آموزش حفظ و صیانت از منابع طبیعی باید از سنین کودکی به نسل جوان آموزش داده شود که در این صورت فرزندان و آینده سازان این کشور، اهمیت و ارزش منابع طبیعی را به خوبی درک کرده و نیز در راستای نگهداری تلاش می‌کنند.

رئیس اولین کنگره بین‌المللی زمین، فضا و انرژی پاک در ادامه این مراسم افزود: اولین کنگره بین‌المللی زمین، فضا و انرژی پاک با همکاری گروه جغرافیای دانشگاه محقق اردبیلی، مشارکت دانشگاه محقق و دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل برای اولین بار برگزار می‌شود.

فریبا اسفندیاری تصریح کرد: 545 مقاله از ایران و چند کشور خارجی به دبیرخانه این کنگره ارسال شده که 209 مقاله بعد از 3 مرحله داوری پذیرش شدند و از این تعداد نیز حدود 20 مقاله به عنوان مقاله برتر شناخته شدند که در طول برگزاری این کنگره به آن ها اشاره می‌شود.

وی بیان کرد: از اهداف این کنگره توسعه دانش و فناوری های عالی نوین در زمینه انرژی پاک، جلب مشارکت‌های دانشجویان و اساتید دانشگاهی است که امیدواریم در بحث زمین، فضا و انرژی پاک موثر باشد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.