اردبیل؛

راه اندازی دو مرکز جدید غربالگری و درمان سرطان در اردبیل و پارس‌آباد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: دو مرکز جدید غربالگری و درمان سرطان در شهرهای اردبیل و پارس‌آباد راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ فرهاد پورفرضی در جلسه کمیته بررسی اجرای طرح تحول نظام سلامت در اردبیل اظهار کرد: قرار است دو مرکز جدید غربالگری و درمان سرطان در شهرهای اردبیل و پارس‌آباد راه‌اندازی شود.

وی افزود:‌ ما در این زمینه با توجه به افزایش تعداد بیماران سرطانی در استان اردبیل به‌ویژه شیوع سرطان مری و معده در این استان بر راه‌اندازی این مرکز غربالگری و شناسایی به موقع افراد مبتلا به سرطان و درمان آنها تلاش می‌کنیم تا بتوانیم هزینه‌ها را به حداقل برسانیم.

پورفرضی با بیان اینکه در پنج شهر در تلاش هستیم تا کلینیک‌های ارائه خدمات با هزینه کمتر را با همکاری پزشکان متخصص و فوق تخصص راه‌اندازی کنیم، گفت: راه‌اندازی این کلینیک‌ها نه تنها با استقبال مردم روبه‌رو شده بلکه هزینه‌های درمانی و بهداشتی مردم را نیز به حداقل رسانده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل همچنین یادآور شد: طرح تحول سلامت در 15 ماه اخیر نتایج سودمندی را به همراه داشته و در قالب بسته‌های خدمتی متنوع زمینه رضایتمندی مردم را تا 85 درصد فراهم کرده است.

پورفرضی در ادامه اقدامات پیشگیرانه را در جلوگیری از بروز و ظهور بیماری‌های مختلف به ویژه بیماری‌های شایع در فصل پاییز و زمستان یادآور شد و عنوان کرد: کنترل‌ها و مراقبت‌های جدی انجام می‌شود تا شاهد شیوع این بیماری‌های مسری نباشیم.

 برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.