مانند عربستان فقط تیراژهای میلیونی قرآن چاپ نکنیم

آیت الله نوری همدانی گفت: باید در مسیر عمل به قرآن گام برداریم و همانند عربستان نباشیم که فقط تیراژهای میلیونی قرآن چاپ می‌کند.

به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آیت الله نوری همدانی پیش از ظهر امروز چهاردهم آبان در دیدار با سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و مسئولان دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم اظهار داشت: کار شما بسیار مهم و مقدس است؛ چراکه یادگار و اثر مهم اسلام را نشر داده و باید به آن توجه داشته باشیم.
وی ابراز داشت: توجه به قرآن و فعالیت درباره مفاهیم و مضامین آن درجاتی دارد که یک درجه آن، یادگیری است.
این مرجع تقلید خاطرنشان ساخت: امام فرمودند قرآن را وسیله سیرابی عطش علما قرار داده و در دل فقها همانند بهاری است که رشدی را به وجود می آورد.
آیت الله نوری همدانی تصریح کرد: مرحله دوم، ترجمه است که در این راه باید در ادبیات قوی باشیم تا بتوانیم ترجمه صحیحی ارائه دهیم؛ همانند ترجمه آقای قمشه ای که صحیح است؛ چراکه ایشان شخصیتی متخصص در زمینه ترجمه متون بوده است.
این استاد درس خارج حوزه مرحله سوم را تفسیر دانست و گفت: کتاب های تفسیری همانند دریایی هستند که تفاسیر را از اهل بیت(ع) نقل می کنند و از نمونه های بارز آنها تفسیر برهان، صافی، مجمع البیان می باشد.
وی تأکید کرد: ما باید همانند فقه مقارن، تفسیر مقارن نیز داشته باشیم تا دچار گمراهی و انحراف در تفاسیر نشویم.
آیت الله نوری همدانی اظهار داشت: باید تفسیر مقارن داشته باشیم تا با مطالبی که در جنگ با اهل بیت(ع) است، مقابله شود.
این مرجع تقلید ابراز داشت: ربا، عفاف و حجاب، دیرکرد، گرانی، اسراف و ... از مباحثی است که باید از قرآن، استخراج و به جامعه عرضه شود تا مردم استفاده کنند.
آیت الله نوری همدانی تصریح کرد: باید در مسیر عمل به قرآن گام برداریم و همانند عربستان نباشیم که فقط تیراژهای میلیونی قرآن چاپ می کند.
این استاد درس خارج حوزه با تأکید بر اینکه باید عامل به قرآن تربیت کرد و در این زمینه فعالیت داشت، بیان داشت: یاید گروهی داشته باشیم که عمل به قرآن را ترویج کرده و برای آن فرهنگ سازی کنند.

منبع: حوزه نیوز




برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.