مایکل فالون:‌ باید موضوع مشارکت انگلیس در حمله به مواضع داعش بررسی شود

وزیر دفاع انگلیس اعلام کرد اتکای این کشور به متحدان برای مقابله با داعش کار درستی نیست و باید موضوع مشارکت لندن در حملات هوایی در سوریه بررسی شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، مایکل فالون، وزیر دفاع انگلیس، امروز اعلام کرد اتکای این کشور  به متحدان برای دفاع از این کشور در برابر گروه تروریستی داعش کار درستی نیست و قانونگذاران انگلیسی باید موضوع مشارکت لندن در حملات هوایی در سوریه را مورد بررسی قرار دهند. 

فالون امروز با بیان این مطلب گفت : «‌ من به ویژه از نمایندگان مجلس انگلیس می خواهم که به این نکته توجه کنند در شرایط کنونی خیابان های انگلیس را هواپیماهای آمریکایی، استرالیایی و فرانسوی که به قلب داعش در شمال شرق سوریه حمله می کنند امن نگه داشته اند، یعنی حمله به جایی که داعش از آنجا عملیات خود را سازماندهی و هدایت می کند. »‌

وی افزود : « داعش تهدیدی بسیار مستقیم بر ضد شهروندان ما در انگلیس است ... و از لحاظ اخلاقی درست نیست که ما برای امن نگهداشتن خیابان های خود در برابر عناصر داعش به هواپیماهای آمریکایی، استرالیایی یا فرانسوی تکیه کنیم.»

فالون تصریح کرد دولت انگلیس طی چند هفته آینده به منظور تلاش برای کسب یک اجماع سیاسی بر سر تعمیم دخالت نظامی انگلیس از عراق به جنگ سوریه، یک رشته رایزنی ها و مذاکرات اطلاعاتی و امنیتی را با قانونگذاران انگلیسی انجام خواهد داد. 

وی گفت : «‌اگر ما در مبارزه با داعش جدی هستیم، در نهایت باید خود را برای حمله به مقر اصلی آن که در شرایط کنونی در سوریه و نه در خاک عراق قرار دارد، آماده سازیم.»



انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار