آمریکا در جریان اجرای برجام از رژیم صهیونیستی کسب اجازه نکند

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس معتقد است ایالات متحده آمریکا باید در جریان اجرای برجام استقلال فکری داشته باشد و از رژیم صهیونیستی مشورت نگیرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین سبحانی نیا نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به دیدار هفته آتی اوباما و نتانیاهو پیرامون مسأله برجام، گفت: مسأله توافق هسته‌ای و برجام مسأله‌ای میان جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 است که رژیم صهیونیستی حق دخالت در آن را ندارد.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان این که اسرائیل در جایگاهی نیست که نسبت به مذاکرات هسته‌ای اظهار نظر کند، تأکید کرد: لازم است آمریکا از خود استقلال نظر نشان داده و در خصوص نتایج برجام و نحوه اجرای آن از رژیم صهیونیستی کسب اجازه نکند.

وی افزود: ظاهراً اوباما ناچار است برای ادامه حیات سیاسی خود نظر طرف اسرائیلی را جلب کند که بلافاصله بعد از تصویب برجام نسبت به نحوه اجرای آن از رژیم صهیونیستی راهکار می‌خواهد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: در این بین وزارت امور خارجه کشورمان باید دقت نظر لازم را داشته باشد که آمریکا در پی دیدارهایی که با سران رژیم صهیونیستی دارد در پی کارشکنی در روند اجرای برجام بر نیامده و از محورهای آن تخطی نکند چرا که همان گونه که تجربه ثابت کرده است، اسرائیل همواره به دنبال عدم نتیجه‌گیری از جریان مذاکرات هسته‌ای بوده است و در این راه از هیچ اقدامی فروگذار نمی‌کند.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داده است اجرای توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 از موضوعات مورد بحث در دیدار آتی رییس‌جمهور آمریکا و نخست‌وزیر اسراییل خواهد بود.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.