ارائه خدمات شبکه آزمایشگاهی کشور به شرکت‌های دانش بنیان

معاون توسعه و فناوری معاونت علمی از ارائه خدمات شبکه آزمایشگاهی کشور به شرکت‌های دانش‌بنیان برای تثبیت نیرو در شهرهای مرزی خبر داد.

علی وطنی معاون توسعه و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: طبق آمارهای موجود در سال 93، شش هزار میلیارد تومان محصولات دانش‌بنیان توسط شرکت‌های دانش‌بنیان به فروش رسیده است.

وی در ادامه افزود: با توجه به جایگاه شرکت‌های دانش‌بنیان در افق 1404 و سند چشم‌انداز 20 ساله کشور در این برنامه پیش‌بینی شده است که در سال 1404، 50 درصد تولید ناخالص کشور از محل اقتصاد دانش‌بنیان تولید شود.

وطنی تصریح کرد: اگر تولید ناخالص کشور را هزار و 200 میلیارد تومان در نظر بگیریم به این معنی است که باید بیش از 60 میلیارد دلار محصولات دانش‌بنیان تولید کنیم.

معاون توسعه و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به تثبیت نیرو در شهرهای مرزی خاطرنشان کرد: برای تثبیت نیرو بخصوص در شهرهای مرزی کشور باید نسبت به شرکت‌های دانش‌بنیان در این مناطق اقدام کنیم و در کنار آن شبکه آزمایشگاهی کشور نیز به این شرکت‌ها خدمات خود را ارائه دهند.

وطنی بیان کرد: آزمایشگاه‌ها به عنوان پشتیبان شرکت‌های دانش‌بنیان مطرح هستند و اقتصاد دانش‌بنیان باید از کانال نتایج آزمایشگاه‌ها بگذرد.

معاون توسعه و فناوری معاونت علمی عنوان کرد: در سال گذشته بیش از 500 میلیارد تومان از سوغات مشهد از کشور چین وارد شده و این وضعیت در شهرهای دیگری نظیر قم و شیراز نیز وجود دارد.

وی تأکید کرد: ما به‌جای شبکه آزمایشگاهی به شبکه مدیران آزمایشگاهی کشور نیازمندیم و امیدواریم که بتوانیم از این ظرفیت‌ها به خوبی در کشورمان استفاده کنیم.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار