پیگیری معافیت گمرکی مواد اولیه مصرفی شرکت‌های دانش بنیان

سرپرست امور شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان از پیگیری موضوع معافیت گمرکی مواد اولیه مصرفی شرکت‌های دانش‌بنیان که به زودی نتیجه‌ نهایی آن اعلام می‌شود، خبر داد.

سید محمد صاحبکار خراسانی سرپرست امور شرکت‌ ها و موسسات دانش‌بنیان در گفتگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: موضوع معافیت گمرکی مواد اولیه مصرفی شکرتهای دانش‌بنیان در حال حاضر امکان پذیر نیست ولی این موضوع در حال پیگیری است و به زودی نتیجه‌ی نهایی آن اعلام می‌شود. 

وی در ادامه تاکید کرد: برای حمایت از بازار داخلی افزایش تعرفه برای کالای خارجی به منظور افزایش قیمت در نظر گرفته شده است و هم‌اکنون در برخی از کالاهای وارداتی این امر اعمال شده است. 

صاحبکار خراسانی تصریح کرد: معافیت‌ ابعاد مختلفی دارد و اگر قوانین مربوط به آن درست تدوین و اجرا نشود امکان فساد وجود دارد معافیت گمرکی برای حفظ بازار داخل از طریق کاهش قیمت تمام شده و افزایش نیز در نظر گرفته شده است. 

سرپرست امور شرکتها و موسسات دانش‌بنیان بیان کرد: هم اکنون در ورود برخی از اقلام از قبیل مخابرات ورود کالای وارداتی به درستی انجام نمی‌شود و موجب شده خرید کالای داخلی آنچنان که باید در داخل کشور اجرا نشود. 

وی عنوان کرد: علت نخریدن اقلام مخابراتی تولید داخل این است که خرید از خارج در قالب یک پکیج صورت می‌گیرد و تعرفه‌ای که به پکیج تعلق می‌گیرد چهار درصد است و اگر هر کدام از این اقلام به صورت مجزا وارد کشور شود 10 درصد تعرفه تعلق می‌گیرد.

صاحبکار خراسانی با اشاره به مذاکرات صورت گرفته با گمرک خاطر نشان کرد: با گمرک مذاکرات انجام شده و اگر جنسی با تعرفه 10 درصد وارد کشور شود حتی در قالب یک پکیج باید اقلام مورد استفاده در پکیج مشمول تعرفه 10 درصد و اقلام مشمول تعرفه چهار درصد وارد شود و به این صورت نباشد که کل مجموعه با تعرفه چهار درصد وارد شود. 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار