از منابع محدود تا شرایط بانک‌ها در ارائه تسهیلات خود ‌اشتغالی به خانواده ‌شهدا

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ملارد از دشواری شرایط ارائه تسهیلات خود اشتغالی و محدود بودن منابع مالی عرضه شده در این حوزه به خانواده شهدا خبرداد.

فرامرز پور بابا رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ملارد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد:در شرایطی که ادارات دولتی امکان جذب و استخدام نیروی انسانی را ندارند خود ‌اشتغالی مهارت ‌و راهکاری مؤثر در ایجاد فرصت‌های شغلی مطلوب برای متقاضیان کار محسوب می‌شود.

وی افزود: در خصوص خانواده معظم ‌شهدا و ایثارگران نیز این دغدغه وجود دارد و برای رفع این معضل، توانمندی‌های ‌خانوارهای متقاضی اشتغال از سوی مجموعه بنیاد شهید و امور ایثارگران در دستور کار قرار گرفته است.

پوربابا گفت: بطور طبیعی آغاز به کار در حرفه‌ها و مهارت‌های آموخته شده مستلزم سرمایه‌ای اولیه برای کارگاه یا تهیه ادوات و تجهیزات مورد نیاز است.

وی افزود: اما شرایط تسهیلاتی که بانک‌ها برای خود اشتغالی خانواده معظم شهدا در نظر می‌گیرند به اندازه‌ای سخت، دشوار و محدود است که عملا امکان استفاده و بهره‌گیری از این منابع را ناممکن ساخته است.

پور بابا گفت: در حال حاضر مجموعه بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ملارد در مهارت آموزی با مشکل خاصی مواجه نیست اما بالفصل شدن مهارت‌های آموخته شده در قالب اشتغال امری بسیار دشوار است.

وی افزود: به عنوان مثال در ‌سال‌جاری ‌تسهیلاتی برای خرید خودرو به خانواده شهدا اعلام شد که شرایط دشوار مطرح شده در ارائه این تسهیلات به حدی بود که در مقام عمل با هیچگونه استقبالی از سوی خانواده ایثارگران مواجه نشد.

پور بابا ‌یادآورشد: امیدواریم با تسهیل شرایط در ارائه چنین منابعی به خانواده‌های متقاضی خود ‌اشتغالی، شرایط مطلوب تری برای بهره‌گیری از این تسهیلات در شهرستان ‌ملارد فراهم شود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار