رصد سوابق بیمه‌ای از تضییع حقوق بیمه‌شدگان جلوگیری می‌کند

رئیس تامین اجتماعی شهرستان ملارد گفت: یکی از مشکلات موجود در حوزه تامین اجتماعی، شامل عدم پرداخت حق بیمه‌ بیمه‌شدگان از سوی برخی کارفرماها می‌شود که با رصد سامانه تامین اجتماعی از بروز چنین مشکلی جلوگیری می‌شود.

رصد سوابق بیمه‌ای از تضییع حقوق بیمه‌شدگان جلوگیری می‌کندحمید رستمی رئیس تامین اجتماعی شهرستان ملارد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: یکی از مشکلات موجود در حوزه تامین اجتماعی، عدم پرداخت حق بیمه بیمه‌شدگان توسط برخی کارفرمایان است.

وی افزود: امروز در کشورهای توسعه‌یافته دنیا، اصل بر اعتماد دوسویه بین کارفرما و کارگزار است. با این وجود بیمه‌شدگان باید با دقت نظر رصد سوابق بیمه‌ای خود را پیگیری کنند تا از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنند.

رئیس تامین اجتماعی شهرستان ملارد بیان کرد: این امر از طریق سامانه‌ای که در سایت تامین اجتماعی تعبیه شده امکان‌پذیر است و افراد تحت پوشش می‌توانند با مراجعه به آن و وارد کردن مشخصات درخواست‌شده در سامانه از آخرین وضعیت پرداخت حق بیمه خود توسط کارفرما مطلع شوند.

وی افزود: پیش از این برخی با مراجعه به شعبات و ادارات تامین اجتماعی از عدم پرداخت حق بیمه خود شاکی هستند که در صورت رصد و کنترل مستمر روال پرداخت حق بیمه می‌توان تعارضات در این بخش را به حداقل ممکن کاهش داد.

رستمی گفت: انباشت معوقات بیمه شدگان روند اداری رسیدگی به چنین پرونده‌هایی را دشوار می‌کند.

وی یادآور شد: در صورت بروز چنین مشکلی، سازوکارهای لازم برای احقاق حق بیمه‌شدگان وجود دارد و چنین افرادی قادر خواهند بود از طریق ماده 50 و 148، حق خود را مطالبه کنند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار